Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käibemaks reklaamilt pole üheselt selge

    Eesti reklaamifirmadel, kes müüvad teenust välisriigi juriidilistele isikutele, on sageli tekkinud probleeme reklaamiteenuse käibemaksumääraga.
    Teenus seisneb selles, et Eesti reklaamifirma reklaamib välisriigi juriidilist isikut või tema kaupa või teenust. Küsimus on selles, kas reklaamiteenus on maksustatud kui teenuse eksport 0protsendise käibemaksumääraga või 18protsendise käibemaksuga kui Eesti-sisene käive.
    Reklaamiteenuse käibemaksumäära reguleeriv rahandusministri määrus (nr 73, 24.09.1996) seab teenuse ekspordi tingimuseks kaks nõuet:
    - tarbija kasutab teenust 100 protsendi ulatuses väljaspool Eestit;
    - teenuse tarbija peab olema mitteresident.
    Tallinna maksuameti ja riigi maksuameti arvates ei saa tõlgendada väljaspool Eesti tolliterritooriumi kasutamisena seda, kui reklaam ilmub Eesti massimeedias, ning on seetõttu arvamusel, et selline teenus tuleb maksustada 18protsendise käibemaksumääraga.
    Pakkudes reklaamiteenust kõigis kolmes Balti riigis, oleme tihti dilemma ees, kuidas käibemaksustada teenust, mida planeeritakse, valmistatakse ette ja töötatakse välja Eestis, kuid mis hõlmab kõiki Baltimaid.
    Võib osutuda väga keeruliseks määrata ühtse kampaania puhul Eestit puudutav osa, mis kuulub määruse järgi maksustamisele 18protsendise käibemaksuga, ning seda pärast vajaduse korral tõestada. Peale selle on agentuur määrusest tulenevalt vastutav kliendi käitumise eest pärast teenuse omandiõiguse üleminekut temale.
    Rahvusvahelistes klientides tekitab hämmingut, kui nad saavad teada, et teenus võib osutuda 18% kallimaks, sest ollakse harjunud, et reklaamiimport on käibemaksuvaba.
    Kolmest Balti riigist on teenuse eksporti puudutava osaga kõige kaugemale jõudnud Läti. Läti seadustik on selles osas kooskõlas Euroopa Liidu direktiiviga nr 6, kus on ainsaks tingimuseks, et reklaamiteenuse kasutaja oleks mitteresident.
    Kui Eesti ei võta vastu samasugust otsust, võib raha hakata liikuma läbi Läti.
    Käibemaksuseaduse § 13 lg 4 p 2 järgi on teenuse eksport ka väljaspool Eesti tolliterritooriumi kasutatavad välisriigi juriidilisele isikule osutatud teenused, mis on nimetatud rahandusministri kehtestatud loetelus.
    Nimetatud punkti kohaselt saab teenust lugeda ekspordiks nelja tingimuse kooseksisteerimisel:
    - teenust osutatakse välisriigi juriidilisele isikule;
    - teenust osutatakse Eestis;
    - teenust kasutatakse väljaspool Eesti tolliterritooriumi;
    - teenus peab olema kirjas rahandusministri kehtestatud loetelus.
    Problemaatiline on loetelus toodud konsultatsiooniteenuse, välisriigi juriidilise isiku või tema toodetava kauba reklaamimise ning turu-uuringute kasutamise koha määratlemine.
    Kuna reklaamiteenuste valdkonna täpsem määratlemine on rahandusministri pädevuses, on maksuamet reklaamiteenuse asukoha määratlemise küsimuses pöördunud rahandusministeeriumi poole.
    Saadud vastuse kohaselt on reklaami kasutamise koht Eesti, juhul kui reklaam ilmub Eestis.
    KMS alusel loetakse teenuse ekspordiks kõiki rahandusministri nimetatud teenuseid, mida osutatakse välisriigi juriidilisele isikule Eestis ja mida kasutatakse väljaspool Eesti tolliterritooriumi. Teenuse kasutamise koha määratlemine ei kerki üles ainult reklaamiteenuse puhul, vaid kõigi rahandusministri nimetatud teenuste puhul. Laiendades riigi maksuameti loogikat kõikidele loetelus nimetatud teenustele, selgub, et enamik neist ei saa kuuluda eksportteenuste hulka, sest ühel või teisel moel saab lugeda teenuse kasutatuks Eestis.
    Kuna kasutamise koha määratlemise põhimõtet seaduses ei ole, siis peaks riigi maksuamet kõigi teenuste, sh ka reklaamiteenuste puhul aktsepteerima alljärgnevat.
    Kui Eesti reklaamifirma osutab teenused välisriigi juriidilise isiku Eestis registreeritud filiaalile või püsivale tegevuskohale, kasutab välisriigi juriidiline isik teenuseid Eestis ja need maksustatakse 18protsendise määraga. Kui välisriigi isikul ei ole Eestis filiaali ega püsivat tegevuskohta, loetakse teenus kasutatuks välisriigis ja maksumääraks 0%.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.