Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väike kaubakogus

    jääb lisavalveta

    Eesti Raudtee valvab reeglina vaid aktsiisiga maksustatavaid või kergesti müüdavaid kaupu gruppides viis ja enam vagunit.
    Sellisteks kaupadeks on näiteks bensiin ja diislikütus, uued sõiduautod ja põllumajandustehnika ning elektroonika. Nende kaupade turvaliseks vedamiseks pole vaja sõlmida eraldi turvamise lepingut ega maksta lisatasu, valveteenus sisaldub veohinnas.
    Kui keegi soovib, et raudtee silmis vähemväärtuslikul saadetisel silm peal hoitaks, tuleb Eesti Raudteega sõlmida selleks leping või palgata turvamees mõnest teisest firmast.
    Eraldi turvamehe kasutamine pole kuigi mõttekas. Esiteks pole kaupade kadumise esimene põhjus vargus, vaid segadused dokumentidega. Kaupa varastatakse Eesti raudteedel harva ja väikestes kogustes. Eelmisel aastal kadus asju raudtee süül 3000 krooni eest, valvatud kaubad jäid puutumata.
    Teiseks on turvamine ehk ühe mehe üht vagunit valvama panemine kallis. Teenuse hinda võib järeldada kasvõi sellest, et tavaliselt kasutab Eesti Raudtee turvateenistus üht veduris sõitvat valvurit kogu rongi peale.
    Mõnest muust turvafirmast ostetud teenus võib jääda aga poolikuks. Eesti Raudtee seab ka neile nõuded, mis tulenevad rahvusvahelistest kokkulepetest. Lisaks vastutab veetavate kaupade eest niikuinii Eesti Raudtee.
    Kui keegi tahab ühes vagunis vedada üht autot, siis Eesti Raudtee seda eraldi valvama ei hakka. On autosid rohkem, peavad nad valvamiseks olema uued, tehasest tulnud.
    Selleks, et kindlustada kauba häireteta kohalejõudmine, tuleks kauba saatjal vagun hoolega üle vaadata. Luugid peavad olema seestpoolt kindlalt suletud, traat ukse ees õigesti keeratud. Ka ainsast tühjast poldiaugust võib kauba kadumise korral tulla pahandus. Oluline on õige plommimine. Loksuv plomm uksel või luugil tuleb asendada.
    Metall, mille vedu läbi Eesti me korraldame, ei kuulu valvatavate kaupade hulka. Kuna aga eriti roostevaba metalli puhul on ette tulnud vargusi, oleme tellinud Eesti Raudteelt valveteenust.
    Teenus on tõesti tasemel, samas suurendab see meie kulusid umbes 40 krooni tonni kohta. Nii veetaksegi enamik metallivaguneid valveta.
    Kuna on väga raske selgitada, kas varastati Eestis või mujal, oleks oluline selliste kaalude kasutamine piiril, mida aktsepteeriks ka Eesti Raudtee.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.