• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,25%6 189,67
  • DOW 300,01%44 100,94
  • Nasdaq −0,49%20 269,78
  • FTSE 1000,00%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,53
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,25%6 189,67
  • DOW 300,01%44 100,94
  • Nasdaq −0,49%20 269,78
  • FTSE 1000,00%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,53
  • 27.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee rikka ostja ootel

Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet ütles eile, et Edelaraudtee tulevane erastaja peab ostuhinna kõrval suutma erastamislepingu sõlmimise ajal investeerida ettevõtte aktsiakapitali vähemalt 100 miljonit krooni.
«Võib-olla on need nii karmid tingimused, et keegi ei söandagi pakkumust teha,» ütles Sarnet.
Edelaraudtee juhatuse esimehe Jüri Kuusiku sõnul ei ole tingimused karmid, kui arvestada, et ettevõttel on järgneva paari aasta investeeringuvajadus umbes miljard krooni. Põhiliselt vajab firma investeeringuid raudtee korrashoiuks ning uue veeremi (vagunid, vedurid jne) muretsemiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuusik osutas, et Edelaraudteel on riigiga sõlmitud leping, mis tagab talle turu vähemalt kümneks aastaks. Augustis sõlmitud lepingu järgi on riik võtnud kohustuse kümne aasta jooksul Edelaraudteelt reisijate veoteenust osta, makstes kinni kahe kolmandiku ulatuses reisijateveo korralduse kulud.
Tuleva aasta eelarveprojektis on Edelaraudtee tarbeks planeeritud ligikaudu 165 mln krooni.
Erastamisagentuuri juht märkis, et ehkki praegu on raske midagi prognoosida, loodab ta, et Edelaraudtee aktsiapaki erastamine pälvib rahvusvahelist huvi.
Eesti-sisest reisijatevedu (v.a Tallinna linnalähiliinide elektrirongid) korraldava ja Tallinna--Viljandi ning Tallinna--Lelle--Mõisaküla--Pärnu raudteelõiku haldava Edelaraudtee erastamiskuulutus avaldatakse ka mõjukas majandusajalehes Financial Times.
Sarneti sõnul oleks hea, kui oma huvi erastamise vastu näitaksid just Soome ja Rootsi raudteefirmad. Edelaraudtee erastamise kuulutab agentuur välja veel sellel aastal.
Autor: Raul Ranne

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele