Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet ütles eile, et Edelaraudtee tulevane erastaja peab ostuhinna kõrval suutma erastamislepingu sõlmimise ajal investeerida ettevõtte aktsiakapitali vähemalt 100 miljonit krooni.
«Võib-olla on need nii karmid tingimused, et keegi ei söandagi pakkumust teha,» ütles Sarnet.
Edelaraudtee juhatuse esimehe Jüri Kuusiku sõnul ei ole tingimused karmid, kui arvestada, et ettevõttel on järgneva paari aasta investeeringuvajadus umbes miljard krooni. Põhiliselt vajab firma investeeringuid raudtee korrashoiuks ning uue veeremi (vagunid, vedurid jne) muretsemiseks.
Kuusik osutas, et Edelaraudteel on riigiga sõlmitud leping, mis tagab talle turu vähemalt kümneks aastaks. Augustis sõlmitud lepingu järgi on riik võtnud kohustuse kümne aasta jooksul Edelaraudteelt reisijate veoteenust osta, makstes kinni kahe kolmandiku ulatuses reisijateveo korralduse kulud.
Tuleva aasta eelarveprojektis on Edelaraudtee tarbeks planeeritud ligikaudu 165 mln krooni.
Erastamisagentuuri juht märkis, et ehkki praegu on raske midagi prognoosida, loodab ta, et Edelaraudtee aktsiapaki erastamine pälvib rahvusvahelist huvi.
Eesti-sisest reisijatevedu (v.a Tallinna linnalähiliinide elektrirongid) korraldava ja Tallinna--Viljandi ning Tallinna--Lelle--Mõisaküla--Pärnu raudteelõiku haldava Edelaraudtee erastamiskuulutus avaldatakse ka mõjukas majandusajalehes Financial Times.
Sarneti sõnul oleks hea, kui oma huvi erastamise vastu näitaksid just Soome ja Rootsi raudteefirmad. Edelaraudtee erastamise kuulutab agentuur välja veel sellel aastal.
Autor: Raul Ranne