• OMX Baltic0,08%290,78
  • OMX Riga−0,02%883,12
  • OMX Tallinn0,08%1 848,76
  • OMX Vilnius0,14%1 133,46
  • S&P 5001,08%5 675,29
  • DOW 300,92%41 964,63
  • Nasdaq 1,41%17 750,79
  • FTSE 100−0,1%8 697,81
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,83
  • OMX Baltic0,08%290,78
  • OMX Riga−0,02%883,12
  • OMX Tallinn0,08%1 848,76
  • OMX Vilnius0,14%1 133,46
  • S&P 5001,08%5 675,29
  • DOW 300,92%41 964,63
  • Nasdaq 1,41%17 750,79
  • FTSE 100−0,1%8 697,81
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,83
  • 02.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti uuendab europankade abil oma raudteid

Läti raudteefirma saab EBRD-lt 278,7 miljoni ja EIB-lt 533,8 miljoni Eesti krooni suuruse riigi tagatisega laenu. Latvijas Dzelzcels rekonstrueerib laenurahaga 300 kilomeetrit raudteed ja ehitab uue raudteelõigu Ventspilsi sadamasse.
Raudteelõik Ventspilsi maksab umbes 361 miljonit krooni, sellest 266,9 miljonit krooni annab EBRD ja 94,2 miljonit krooni Latvijas Dzelzcels. Täiendavad 78,5 miljonit krooni eraldatakse Läti raudteele Euroopa Liidu Phare programmi kaudu.
Latvijas Dzelzcels ei ole raudtee rekonstrueerimise kulusid veel kokku arvutanud. Laenust puudujääva osa peab Latvijas Dzelzcels ise katma.
Latvijas Dzelzcelsi peadirektor Andris Zorgevics avaldas enne lepingu allakirjutamist arvamust, et just transiit on majandusharu, mis võib aidata Lätil Euroopaga ühineda. Samas pidas ta oluliseks, et raudteetranspordi arendamine toimuks sadamatega ühel ajal.
Autor: BNS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele