Käo sõnul moodustab suurema osa väärtpaberi-
kahjumist investeeringute allahindlus.
«Ega me sellise kahjumi üle õnnelikud ei ole, kuid me ei võta seda ka liiga traagiliselt. Elame selle üle,» kinnitas ta.
Norma Grupi väärtpaberiportfelli turuväärtus on kevadiselt ligi veerand miljardilt kroonilt tänaseks kahanenud 50 miljoni kroonini. Väärtpaberiportfelli struktuuris ei ole Käo sõnul muutusi toimunud.
Väärtpaberiportfelli kahanemine ja päevakäivete vähenemine Tallinna börsil muutis ebaotstarbekaks grupile kuuluva väärtpaberivahendusfirma NG Kapital tegevuse. Käo sõnul lõpetab firma väärtpaberi-
vahendustegevuse ja peatab börsiliikme staatuse. NG Kapital jätkab tegevust Norma Grupi investeeringute analüüsi vallas. Norma Grupi omakapital on pärast väärtpaberikahjumi mahaarvamist 250 miljonit krooni.
Norma Grupile kuulub turvavööde tootja Norma kontrollpakk. Grupi möödunud aasta puhaskasum oli 117 mln krooni, dividendideks maksti 33 miljonit krooni. Selle aasta tulemusi Käo veel avaldada ei tahtnud. Eks näe, mis aasta lõpp toob, kuid kahjumis me pole, lausus ta.
Norma Grupile kuulub peale Norma kontrollpaki ka ligi 36% osalus Tallinna kaubamajas. Käo sõnul on need ainukesed strateegilised investeeringud, teised investeeringud on puhtad finantsinvesteeringud, milles ollakse huvitatud tootlusest ja õige hinna korral ollakse valmis neid müüma.
Käo kinnitas, et ettevõttel ei ole lähiaegadel plaanis teha uusi investeeringuid. Teeme tööd selle nimel, et muuta senised investeeringud efektiivsemaks ja suurendada firma likviidsust, märkis Käo.
Analüütikute hinnangul ei mõjuta Norma Grupi kahjumid investeeringutelt tütarettevõtete käekäiku. Cresco Väärtpaberite ASi maakler Tõnu Vanajuur lausus, et investeeringud muutuvad oluliseks sellisel juhul, kui mõnel tütarettevõttel hakkab halvemini minema ja nad nõuaksid rahasüsti.
Käo kinnitas, et Norma probleemid Venemaalt raha saamisega on lahenenud. Venemaale müük on kogu aeg olnud seotud riskiga ja neil on olnud raskusi raha lepingus sätestatud tähtaegadel tasumisega, kuid maksed mahuvad mujal maailmas autotööstuses tavapärase 90päevase maksetähtaja sisse, lausus ta.