Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami testimisest nii ja naapidi

    Äripäeva turundusrubriigis 24. novembril Kaur Hansoni poolt esitatud üleskutse «Ärge testige reklaame!» on igati tervitatav kui katse vaadata asjadele mittetraditsioonilisest vaatenurgast. See loob võimaluse diskussiooniks.
    Reklaamitestide läbiviijana nõustun ma üldjoontes reklaamilooja väitega, et «võidab tavaliselt igav ja keskpärane». Nagu igas reeglis on ka siin oma erandid.
    Reklaamitavad tooted või teenused on erinevad ja nende sihtrühmad on erinevad.
    Näiteks: kui ühe toote sihtrühma formaalsete kriteeriumite (vanus, tegevusvaldkond, senine tarbimislaad) koosmõjul võime saada testgruppi loovamad ja/või innovaatilisemad inimesed, siis teise toote ja sihtrühma puhul võivad hindajad olla vägagi alalhoidlike vaadetega, kellelt ei tule positiivset resonantsi uutele ja julgetele ideedele.
    Oma piire seab reklaami vastuvõtule ka tooterühma spetsiifika -- tarbijad ei aktsepteeri tavaliselt traditsioonilise toote või teenuse reklaamis julgeid lahendusi.
    Loomulikult sõltub testimise tulemuste usaldusväärsus veel ka valitud uuringumeetodi (tavaliselt siis kas kvalitatiivne või kvantitatiivne) sobivusest uuringu-
    probleemide lahendamiseks.
    Kuigi eesmärk on üks: hinnata reklaami vastuvõttu, on iga üksikjuhtum siiski unikaalne.
    Mõistetavalt on reklaamikavand või -idee tema loojatele kui laps, keda soovitakse näha edukana.
    Reklaami testimine on võrreldav hetkega, kui laps väljub pere turvalisest ringist ja peab tegema esimesed iseseisvad sammud ühiskonnas. Sellest hetkest algab tema sotsiaalse küpsuse testimine ja kujundamine.
    Tegelikus elus sõltub lapse sotsiaalne läbilöögivõime tema oskustest omandada kehtivad reeglid ja normid, leida sõnavara ning käitumistava, millega ennast mõistetavaks teha, oma soove ja püüdlusi väljendada.
    Reklaami puhul kehtib sama. Kavand või idee saab valitud sihtrühmas olla läbilööv ainult siis, kui ta väljendab ennast keeles (nii sõnas kui sümbolites), milles teda mõistetakse ning ei astu üle kehtivatest normidest ja tavadest. Üleastujad äratavad küll tähelepanu, kuid tavaliselt ei võeta neid tõsiselt!
    Siit minu üleskutse reklaamiloojatele: suhtuge oma «lastesse» spartalikel põhimõtetel: ainult tugevamad ja kohanemisvõimelisemad jäetakse ellu!
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Carnivali tulemused jäid hinnangutest tunduvalt alla Carnivali aktsia kukkus 20%
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Ukraina taotleb kiirendatud korras NATO liikmelisust
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Venemaa teatas Ukraina oblastite annekteerimisest
Venemaa president Vladimir Putin allkirjastas Ukraina oblastite annekteerimise, kus okupatsioonivõimud olid varem korraldanud rahvusvaheliselt tunnustamata libareferendumid.
Venemaa president Vladimir Putin allkirjastas Ukraina oblastite annekteerimise, kus okupatsioonivõimud olid varem korraldanud rahvusvaheliselt tunnustamata libareferendumid.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: investeerimisideed, elektri hind, tasude kadumine ning Äriplaan 2023
Nädala viimases hommikuprogrammis jagab investor Jaak Roosaare ostusoovitusi aktsiatele, mida ta ka ise aktiivselt oma portfelli lisamas on ja millesse pikemaajaliselt usb. Samuti selgub reedel riikliku toetusmeetmena loodava elektri universaalteenuse hind.
Nädala viimases hommikuprogrammis jagab investor Jaak Roosaare ostusoovitusi aktsiatele, mida ta ka ise aktiivselt oma portfelli lisamas on ja millesse pikemaajaliselt usb. Samuti selgub reedel riikliku toetusmeetmena loodava elektri universaalteenuse hind.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.