• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami testimisest nii ja naapidi

    Äripäeva turundusrubriigis 24. novembril Kaur Hansoni poolt esitatud üleskutse «Ärge testige reklaame!» on igati tervitatav kui katse vaadata asjadele mittetraditsioonilisest vaatenurgast. See loob võimaluse diskussiooniks.
    Reklaamitestide läbiviijana nõustun ma üldjoontes reklaamilooja väitega, et «võidab tavaliselt igav ja keskpärane». Nagu igas reeglis on ka siin oma erandid.
    Reklaamitavad tooted või teenused on erinevad ja nende sihtrühmad on erinevad.
    Näiteks: kui ühe toote sihtrühma formaalsete kriteeriumite (vanus, tegevusvaldkond, senine tarbimislaad) koosmõjul võime saada testgruppi loovamad ja/või innovaatilisemad inimesed, siis teise toote ja sihtrühma puhul võivad hindajad olla vägagi alalhoidlike vaadetega, kellelt ei tule positiivset resonantsi uutele ja julgetele ideedele.
    Oma piire seab reklaami vastuvõtule ka tooterühma spetsiifika -- tarbijad ei aktsepteeri tavaliselt traditsioonilise toote või teenuse reklaamis julgeid lahendusi.
    Loomulikult sõltub testimise tulemuste usaldusväärsus veel ka valitud uuringumeetodi (tavaliselt siis kas kvalitatiivne või kvantitatiivne) sobivusest uuringu-
    probleemide lahendamiseks.
    Kuigi eesmärk on üks: hinnata reklaami vastuvõttu, on iga üksikjuhtum siiski unikaalne.
    Mõistetavalt on reklaamikavand või -idee tema loojatele kui laps, keda soovitakse näha edukana.
    Reklaami testimine on võrreldav hetkega, kui laps väljub pere turvalisest ringist ja peab tegema esimesed iseseisvad sammud ühiskonnas. Sellest hetkest algab tema sotsiaalse küpsuse testimine ja kujundamine.
    Tegelikus elus sõltub lapse sotsiaalne läbilöögivõime tema oskustest omandada kehtivad reeglid ja normid, leida sõnavara ning käitumistava, millega ennast mõistetavaks teha, oma soove ja püüdlusi väljendada.
    Reklaami puhul kehtib sama. Kavand või idee saab valitud sihtrühmas olla läbilööv ainult siis, kui ta väljendab ennast keeles (nii sõnas kui sümbolites), milles teda mõistetakse ning ei astu üle kehtivatest normidest ja tavadest. Üleastujad äratavad küll tähelepanu, kuid tavaliselt ei võeta neid tõsiselt!
    Siit minu üleskutse reklaamiloojatele: suhtuge oma «lastesse» spartalikel põhimõtetel: ainult tugevamad ja kohanemisvõimelisemad jäetakse ellu!
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Lill: oma head investeeringutootlust ei pea häbenema, ükskõik mida „kõrgeausused“ arvavad
Suhtumine, et teine investor ei vääri head tootlust, kuna on liiga algaja, liiga noor, liiga vana või lausa naisterahvas, peab kaduma ajaloo prügikasti, kirjutab börsitoimetuse ajakirjanik Anu Lill.
Suhtumine, et teine investor ei vääri head tootlust, kuna on liiga algaja, liiga noor, liiga vana või lausa naisterahvas, peab kaduma ajaloo prügikasti, kirjutab börsitoimetuse ajakirjanik Anu Lill.
Nasdaq jäi USA indeksitest ainsana tõusurajale
USA börside sulgudes oli täna ainsana rohelises Nasdaqi liitindeks, teised suuremad indeksid langesid.
USA börside sulgudes oli täna ainsana rohelises Nasdaqi liitindeks, teised suuremad indeksid langesid.
Krüptopüramiidi looja pandi USAs 7,5 aastaks vangi
New Yorgi kohtunik mõistis enam kui sadat investorit kokku 90 miljoni dollariga tüssanud Stefan Qinile 7,5 aastase vanglakaristuse. Noormehe asutatud krüptobörside fond osutus tegelikkuses Ponzi skeemiks.
New Yorgi kohtunik mõistis enam kui sadat investorit kokku 90 miljoni dollariga tüssanud Stefan Qinile 7,5 aastase vanglakaristuse. Noormehe asutatud krüptobörside fond osutus tegelikkuses Ponzi skeemiks.
Veerand maaelu koroonalaenudest läks viltu, politsei pidas kinni kaks MESi juhatuse liiget Läbivalt täiendatud!
Keskkriminaalpolitsei pidas kuriteos kahtlustatavatena kinni kaks Maaelu Edendamise Sihtasutuse (MES) juhatuse liiget, kellele esitati kahtlustus selle eest, et koroonakriisi ajal jagati vähemalt 24 miljonit toetuslaenu eurot laiali ettevõtetele, kes laenutingimustele ei vastanud.
Keskkriminaalpolitsei pidas kuriteos kahtlustatavatena kinni kaks Maaelu Edendamise Sihtasutuse (MES) juhatuse liiget, kellele esitati kahtlustus selle eest, et koroonakriisi ajal jagati vähemalt 24 miljonit toetuslaenu eurot laiali ettevõtetele, kes laenutingimustele ei vastanud.