• OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−1,09%37 613,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−1,09%37 613,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • 22.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mõõnaperioodil suurenda nõudlust

Mõõnaperiood on tavalise majandustsükli osa. Laias laastus tulevad mõõnaperioodid ette iga kaheksa kuni kümne aasta järel ning kestavad 12 kuud.
Esmalt peaks meeles pidama, et mõõnaperiood on mööduv nähtus. Selle lõppu ei ole võimalik täpselt ennustada, kuid seda võib hullemaks ajada või lühendada.
Majandustsüklit saab käsitleda ringlusena: head ajad lähevad üle mõõnaperioodiks, millest omakorda algab tõusuperiood.
Praegu on parim aeg õppida tundma oma tegevusala. Headel aegadel ei vaadata kunagi oma ärile piisavalt kriitilise pilguga.
Mõõna ajal peaks peaeesmärk olema ellujäämine, kusjuures ainus tee mõõnast välja on suurendada nõudlust teie teenuste või toodete järele. Selleks tuleb rohkem turukommunikatsiooniga, see tähendab reklaami ja muu müügitegevusega, tegeleda.
Kuldne reegel on, et mõõnaperioodil tegutsedes tuleb mõelda ette. Teiste sõnadega sellele, millises olukorras soovite olla siis, kui madalseis on läbi.
Raamatupidajad soovitavad kindlasti hoida kokku reklaamikulutuste arvel, et kasuminumber näeks parem välja. Jah, nii see olekski, kuid ainult viieks minutiks.
Reklaamikulutuste vähendamine või kaotamine võrdub firmale enesetapuga. USA reklaamiuuringute firma McGraw Hill andmetest on näha, et kui mõõnaperioodil reklaamieelarvet suurendada, tuleb ootamatu kasu, peamiselt mõõnaperioodil reklaamieelarvet kärpinud ettevõtete arvel.
Niisiis, mõõnaperioodil peaks olema prioriteet ellujäämine ja kasumi teenimine peaks jääma tagaplaanile. Tuludele tuleb eelistada investeeringuid.
Mõõnaperioodil peaks margituntuse suurendamise kampaaniaid vähendama ning pühenduma otsese müügiga seotud tegevusele, mis annab kohe tulemusi. Esmaseks tuleb seada neli eesmärki: säilitada turuosa, turulolek ja partnerite (levitajad, edasimüüjad jt) ning klientide lojaalsus.
Autor: Norman Clark

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele