• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 12.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundustöötajad võib jagada viide tasemesse

Tabelis on turundustöötajad jagatud viide tasemesse: ametikohale esitatavate nõuete, tööprotsessi keerukuse ja vastutuse järgi. Esimene tase on madalaim ja viimane tähtsaim töö firma turundustegevuses.
Kui neid tasemeid vaadata redelina, siis pikim pulgavahe on liikudes kolmandalt tasemelt neljandale. Esimesel kolmel tasemel saavad töötajad hakkama lühemate koolitusseminaride tarkusega ja müügitöö kogemusega, neljanda eelduseks on turundusharidus ja pikem müügi juhtimise või marketingitöö kogemus.
Viies on tipptase, kus turundusdirektori alluvuses on ka müük. Nii kõrgeid ametikohti on Eestis praegu vähe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paljudes firmades on turundusfunktsioon alles käivitamisel ja pole täpselt sõnastatud isegi selle osakonna või grupi töö üldeesmärki, ehkki turule suunatud organisatsioonis võiks marketingiosakonna vastutusel olla ka teiste üksuste eesmärkide kirjeldamine.
Kuna üldiselt ei kujutata päris täpselt ette marketingitöö eesmärke ja vastutusi, pole erakordne, kui turundustöö tulemusi mõõdetakse ja lisatasu makstakse müügitöötajatega samadel alustel.
Tulemuslisa moodustab keskmiselt 20% marketingi-
töötajate kogupalgast, mis on näidatud tabelis.
Marketingi ja müüki saab eristada järgmise näite abil. Marketingi eesmärk on puistada maha teri, et müük saaks tulla parte laskma. Kui müük peab parte püssiga taevast tabama, on marketing jätnud töö tegemata.
Seega ei ole mõtet mõõta marketingispetsialisti tööd vaid sõlmitud lepingute arvuga või käibega ühes kuus. Tulemuslikkust mõõtes peaks vaatlema pikemaid perioode kompleksselt firma positsiooni ja arengusuundadega turul.
Autor: Mart Kirsipuu

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele