• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 01.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Airi lennukid sajandivahetusel ei lenda

Lennufirma infosüsteemide juhi Markus Liimetsa hinnangul pole reisijad sajandivahetusel lendamiseks psühholoogiliselt valmis.
Estonian Air valmistub sajandivahetuseks tõsiselt, andes iga kuu sellealastest edusammudest aru Taani omanikfirma Maersk Air kontorile. Liimetsa sõnul tegeletakse probleemiga nii kõrgel tasemel selleks, et kindlustada reisijate turvalisus.
Samas kinnitas Liimets, et lennuki juhtimine ei ole aastaarvuga otseselt seotud. Boeingu aparaadid näitavad näiteks vaid kuupäeva ja kellaaega.
Lennuliiklusteeninduse AS on välja töötanud programmi «Aasta 2000», mille raames tehakse kõigi firmas kasutatavate süsteemide inventuur. Sidetehnoloogia osakonna juhataja Mati Tarlap ütles, et programmi raames on jõutud järeldusele, et lennuliiklusteeninduses sajandivahetusel probleeme ei teki. Nii lennujuhtimis- kui radarisüsteemid, samuti saatjad ja vastuvõtjad on piisavalt uued. Broneerimissüsteemid töötavad juba praegu aastas 2000 ja lennu tellimine näiteks tuleva aasta 10. jaanuariks Londonisse on täiesti võimalik, kinnitas ta.
Tarlapi sõnul teeb lennujuhtijatele hoopis muret, mis juhtub järgmisel aastavahetusel Eesti Energia ja Eesti Telefoni süsteemidega. Objektidel on küll olemas diiselgeneraatorid, kuid telefonsidele siiski alternatiivi ei ole. Otseühendus on Riia, Helsingi, Velikije Luki ja Peterburiga, et koordineerida lennukite üleandmist ühest õhuruumist teise. «Kui siin pikaajaline katkestus tekib, on probleemid käes,» märkis Tarlap.
Eesti Merelaevanduse arendusdirektori Viktor Palmeti sõnul puudutab sajandivahetuse võimalik arvutitõrge merendust tugevasti. Rotterdami sadam saatis hiljaaegu laevafirmadele kirja, milles juhtis tähelepanu võimalikele komplikatsioonidele sajandivahetusel laevade sadamasse sisenemisel. Palmeti sõnul tunneb sadam muret, kas laevaomanikud on endale probleemi teadvustanud ja kas laevade arvuti- ja juhtimissüsteemid on ohtude vastu kaitstud.
Kogu laevaliikluse juhtimine sadamast toimub arvutite abiga. «Kasutusel on satelliitnavigatsiooni süsteemid, mille abil saab määrata laeva asukohta ja mis on suurel määral seotud reaalajaga, mida mõõdetakse sekundi murdosadega,» selgitas Palmet.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele