Sulev Oll • 4. märts 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Müüja unistab märtsist

Juba parem, ütlevad need, kes jaanuaris kartsid, et uute autode müük Eestimaalt hoopis ära kaob. Tõesti, veebruaris müüdi 68 sõiduautot rohkem kui jaanuaris ja mahajäämus eelmise aastaga võrreldes polegi nii suur. Siiski on seis 761: 583 eelmise aasta kasuks.

Suurimad mullusele allajääjad on Eesti autoturu liidrid Toyota, Honda ja Volkswagen. Aasta esimese kahe kuuga on uusi Toyotasid müüdud peaaegu saja võrra vähem kui möödunud aastal. Umbes 80 autoga kaotab mullusele Honda, peaaegu 60ga Volkswagen.

Võimalike autoostajate rahakotte räsivale majandustormile on suutnud hästi vastu seista Nissan, ulatudes peaaegu eelmise aasta müügiarvuni. Saavutus on seda hinnatavam, kui arvestada, et uute markidega Nissan ostjaid üllatanud pole.

Vaatamata vaidlusele maaletoomise ainuõiguse üle on hästi müüdud Hyundaisid, mida on tänaseks ostetud juba kuus korda rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Samas tuleb tõdeda, et Hyundaide hinnad on viidud piirini, kust olulist allahindluse tegemise võimalust pole.

Mulluse müügitaseme on ületanud ka Peugeot, Volvo, Lada, Suzuki, Chrysler ja Seat, aga nemad, kui Peugeot välja arvata, paremustabeli esimesse poolde ei kuulu.

Veebruari ülekaalukalt parim kaubikumüüja oli ESMA Auto, kelle edu rajanes riiklikul tellimusel. Ülejäänud kaubikumüüjate müügiarvud arvud olid kurvad. Teisele kohale jäänud Fiatil õnnestus müüa vaid 11 sõidukit, teistel veelgi vähem.

Siiski vaatavad automüüjad optimistlikult tulevikku. Ees on aktsiisi kehtestamine ja arvestades inimeste kokkuhoidlikkust võib loota, et need, kes uut autot üldse osta tahavad, teevad seda märtsis, kui autoreklaam valmimishulluse tagant taas välja paistma hakkab.

ESMA Auto direktor Ralf Õng neljarattaveolise Mazdaga, mille margikaaslaste müük päästeametile firma oodatult väikeveokimüüjate edetabeli tippu tõstis.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt