• OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2251,21%38 064,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,63
  • OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2251,21%38 064,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,63
  • 18.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Silja Line brittidele

Ostuga sai Sea Containers enda kätte Silja Line'i Läänemere reisilaevaliikluse ja kolm rahvusvahelisteks lõbusõitudeks renditud luksuslaeva. «Tegemist on pikaajalise strateegilise investeeringuga,» ütles Sea Containersi president James B. Sherwood. «Silja Line on hästi juhitud firma ning tugev ja tuntud kaubamärk. Maksuvaba kaubandus firma peamistel liinidel jätkub. Meie investeeringud võimaldavad keskenduda Silja Line'i arengule.»
Sea Containers ostab kaks kolmandikku suurimate omanike käes olevatest aktsiatest. Nendeks on Rootsi ja Soome tööstus-, pangandus- ja kindlustusfirmad NCC, Merita, UPM-Kymmene, Stora Enso, Pohjola, Fortum ja Teollisuusvakuutus, kes on juba ammu teatanud oma aktsiate müümise soovist, kuna Neptun Maritime on olnud 1991. a peale pidevalt kahjumis ja suuromanikel on tulnud pankroti vältimiseks pumbata firmasse kuni 3,4 miljardit krooni. Sea Containers omandab 51% osaluse, ent müüb 1% aktsiatest edasi Rootsi laevafirmale Rederi AB Gotland. Seega ei saa Neptun Maritime'ist Sea Containersi tütarfirmat.
Sea Containers ostab aktsiad hinnaga 47,35 Eesti krooni, mis ületab ettevõtte aktsiate praegust börsihinda 30 protsendiga. Kogu aktsiapaketi hind on 1,53 miljardit krooni. Rootsi ehitusfirma NCC sai müügi pealt kasu 173,6 mln krooni, Merita pank 79 mln ja metsatööstuskontsern UPM-Kymmene 52,6 miljonit. Lepingu kohaselt võivad müüjad ülejäänud aktsiad müüa Sea Containersile kolme aasta pärast hinnaga 39 krooni.
«Neptun Maritime'i omandi kindlustumine annab tugeva aluse Silja Line'i arendamisele ning tegevuse laiendamisele Läänemerel,» ütles Neptun Maritime'i tegevdirektor Jukka Suominen.
Sea Containers on rahvusvaheline laevandus- ja transpordifirma. Ettevõtte tähtsamad tegevusalad on parvlaevandus ja raudteeveod, hotellindus, kaubaveokonteinerite tootmine ja liising. Firmale kuulub ka mitu sadamat. Sea Containersile kuulub muu hulgas Orient Expressi hotellikett ning kolm reisirongi, sealhulgas Orient Express, mis tänapäeval sõidab Londoni ja Veneetsia vahel. Firma möödunud aasta käive oli üle 17,3 mld krooni ja bilansimaht umbes 33,1 mld krooni. Sea Containers on noteeritud New Yorgi ja Londoni börsil. Bermudal registreeritud firma peakorter on Londonis.
Konkurents Läänemere laevaliikluses tuleb tänavu väga terav, ütles Viking Line'i tegevdirektor Nils-Erik Eklund. «Saab näha, mis Silja Line'i uus omanik kavatseb teha. Kruiiside piletihinnad Läänemere reisidel tänavu enam langeda ei saa, sest need on juba peaaegu põhjas, ütles Eklund.
Autor: TS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele