Võru Transi autojuht andis Moskvasse jõudes kauba dokumendid tolliterminaali väravas tollitöötajale ning lasi ennast kauba saaja firma Odamija esindajal veenda kohe edasi sõitma mahalaadimiskohta. Tolliprotseduuri läbinud TIR märkmik ja saateleht lubati hiljem järele tuua. Võru Transi juhataja Hanno Järv usub, et tolliterminaalis autojuhilt pabereid vastu võtnud inimene polnud õige tollitöötaja ja autojuht eksis, kui otsustas terminaali väravatest mitte sisse sõita ja tollimise lõppu oodata.
Tolliterminaali juurest ära sõites helistas autojuht ka Järvele, kes paha aimates võttis ühendust ERAA Moskva KDPga. KDP juht shljahov kirjutab ettekandes ERAAle, et telefonikõne autojuhi endaga oli segane ja aru oli saada vaid, et auto asub Moskva oblastis kusagil Mõtitshi linna rajoonis.
Pärast pikki üritusi õnnestus shljahovil ühendust saada kauba saajaga, kes kinnitas, et auto asub tema laos ja kauba dokumendid on vormistamisel. Läbirääkimiste käigus selgus siiski, et dokumendid on antud kriminaalse elemendi kätte, kes oli nõustunud teatud summa eest kauba tollimist korraldama. shljahovi veenmine, et kauba saaja tegevus on ebaõige, ei andnud tulemust. Kauba saaja autot oma laost koos kaubaga minema ei lasknud.
Pärast edutuid läbirääkimisi kauba saajaga pöördus shljahov õhtul kell üheksa miilitsasse, mispeale asus autot otsima regiooni miilits ja Moskva oblasti organiseeritud kuritegevusega võitlev osakond. Kolm tundi hiljem oli autojuht, auto koos koormaga ja kauba saaja leitud.
Venemaa uurimisorganid panid autovedajale süüks, et ta ei viinud koormat algselt ettenähtud tolliterminaali. Samas arvestati, et vedaja koos KDPga asus viga ise parandama, mistõttu määrati Võru Transile väikseim karistus -- trahv 3% kauba maksumusest. Sedagi summat õnnestus shljahovil maksma panna segaduse tekitanud Odamija.
Võru Transi juhtumis on 99% kindel, et sealt oleks tekkinud Vene tollil pretensioon tollipettuses osalemise kohta.
ERAA Moskva KDP kasutamise võimalus kaasneb aasta algusest kõigi Venemaa teelubadega. Samas on KDP teenuse kasutamine rangelt vabatahtlik. Ilmselt väldivad seda teenust firmad, kellel on Venemaa vedudel oma toimiv süsteem või kombinatsioon. Eks varsti hakkab tekkima pilt firmadest, kes kogu aeg üritavad KDPd vältida.
Ei oska ERAA Moskva kontroll-dispetsherpunkti tegevust kommenteerida, kuna pole kordagi seni olnud vajadust teda kasutada. Kindlasti pole asi selles, et ERAA KDPs midagi halba oleks või et meie kliendid oleksid selle kasutamisele vastu. Me lihtsalt ei karda oma praeguste klientidega Venemaal tollipettuse ohvriks langeda.
Kui tuleb mõni uus klient või tõsisem koorem, siis kasutame kindlasti ka meie ERAA KDP teenust.