• OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,68%5 762,9
  • DOW 301,36%42 557,7
  • Nasdaq 2,2%18 174,89
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 225−0,18%37 608,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,68%5 762,9
  • DOW 301,36%42 557,7
  • Nasdaq 2,2%18 174,89
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 225−0,18%37 608,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • 12.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätlased taunivad soomlaste naftaplaani

Venemaa toornafta vahendamisel Läti huvide eest seisev Ventspilsi linnapea Aivars Lembergs süüdistas nii Soome riiki kui konkreetselt Soome Fortumi kontserni «majanduslikult mõttetu hanke kavandamises».
Tunded lõid lõkkele Läänemere energiainvesteeringute alasel konverentsil Riias, kus Lembergs väitis, et Porvoo naftajuhtme projekt on osa Soome poolt Euroopa Liidus propageeritavast nn Põhjamõõtmest ning lähtub üksnes Soome huvidest.
Neste on nelja aasta jooksul lasknud teha hulga uuringuid, mille eesmärk on uue, Venemaalt veetava naftajuhtme abil suurendada toornafta vedu läbi Porvoo sadama. Fortumi juhatuse liige, endine Neste peadirektor Jaakko Ihamuotila kaitses Soome plaane, öeldes, et Läänemerele on vaja rohkem naftajuhtmeid, mis tagaks toornafta kättesaadavuse nii müüjatele kui ostjatele. Ihamuotilat kaitses ka Põhjamaade investeerimispanga tegevdirektor Jon Sigurdsson, kes arvas, et lätlaste süüdistused põhinevad väärarvamusel.
Konverentsi üks korraldajaid, Läti majandusminister Ainars Slesers leidis, et konkurents on majanduse pärisosa ning ellu jäävad majanduslikult tasuvad projektid. Fortumi projektijuht Ulf Schmidt kinnitab, et Porvoo naftajuhe on majanduslikult tasuv. «Tegemist on 500 miljoni dollari suuruse hankega, mille eesmärk on ära kasutada Porvoo sadamas vabana seisvat 10--12 miljoni tonnist võimsust.» Ventspilsis tehtud arvestuste kohasdelt on uue juhtme maksumus 1,5 miljardit dollarit, sinna sisse on arvatud ka Venemaa Primorski sadama väljaehitamine.
Läti on transiidist vägagi sõltuv - tervelt neljandik riigi sisemajanduse kogutoodangust annab Vene tooraine vahendamine.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele