Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestis näidati hübriidi

    21. aprillil esitleti Eestis neljaukselist sedaani Toyota Prius Hybrid, mis liigub nii bensiini- kui elektrijõul.
    Auto jõuallikaks on uudne hübriidmootor, mis koosneb spetsiaalselt hübriidsüsteemi jaoks välja töötatud 1,5liitrisest neljasilindrilisest bensiinimootorist, kompaktsest kõrge pöördemomendiga elektriajamist ning generaatorist.
    Hübriidsüsteemi abistab energiapuhver, milleks on nikkel-metallhüdriidakude plokk.
    Süsteemi mehaanilisi elemente ühendab omavahel jõujaotusseade, planetaarülekanne, mis võimaldab mootori võimsuse rataste ja generaatori vahel ära jagada.
    Mootori põhiülesanne on rataste pöörlemapanek, võimsuse ülejääkidega laetakse akusid. Akusid laeb ka regeneratiivpidurdamine. Akud omakorda varustavad mootorit mäkke- või möödasõidul lisajõuga. Kui aga auto seisab paigal ja akuplokk on juba laetud, lülitub mootor välja.
    Auto paigaltvõtmine toimub tavaliselt elektriajami jõul, mootor käivitub siis, kui auto kiirust koguma hakkab.
    Akud ei vaja autovälist laadimist, sest mootor tagab hübriidsüsteemi abil akude nõutava laetuse säilimise. Priuse akude eeldatav kasutusaeg on pikem, sest neile ei lange pidev tühjaks- või täislaadimiskoormus.
    Priuse mootor ei pea gaasi lisamisele kohe reageerima, sest kiiruse suurendamise eest hoolitseb kontrollsüsteem. Teiseks ei tõuse mootori pöörded minutis üle 4000, mis võimaldab mootorit kergendada ja seesmisi hõõrdekadusid vähendada.
    Hübriidsüsteemi kasutamine vähendab põlemata süsivesinike, süsinikmonooksiidide ja lämmastikoksiidide väljalastavad kogused ligikaudu kümnendikuni Jaapani praegustes normides määratletud tasemest.
    Teiseks tagab Priuse erakordselt väike kütusekulu, mis Jaapani testitsükli puhul on liiter 28 kilomeetri kohta, kasvuhoonegaasi eraldumise märgatava vähenemise.
    Priuse juhi käsutuses on armatuurlauda paigaldatud monitoriekraan, mis näitab energia kasutamist ja hübriidsüsteemi taastumisolekut.
    Uue mootori omaduste tõttu ei saa autojuht arugi, kui elektriajam lisavõimsuse tarvis käivitub. Ka sisepõlemismootori seiskumine või käivitumine toimuvad juhile märkamatult. Ainsaks tundemärgiks on mootorimürin.
    Priuse tagaistmete taga paiknev akuplokk on tunduvalt väiksem elektrisõidukite vastavatest agregaatidest.
    Hübriidsüsteemi osad nõuavad kapoti all vaid pisut rohkem ruumi kui tavaline põigiti paiknev mootor ja esirataste veoülekanne.
    Aastal 2000 Euroopasse müügile jõudva auto hind pole veel teada.
  • Hetkel kuum
Karl-Eduard Salumäe: õpetame vallavanema ajakirjandust mõistma!
Põhja-Sakala vallavanem Karel Tölp, kelle meelest võiks riiklikult kokku leppida, et "ajakirjandus ei tüüta kaks aastat omavalitsusi", ei mõista ajakirjanduse olemust ja rolli. Õpetame siis, ütleb Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe Äripäeva raadio hommikuprogrammis kõlanud päevakommentaaris.
Põhja-Sakala vallavanem Karel Tölp, kelle meelest võiks riiklikult kokku leppida, et "ajakirjandus ei tüüta kaks aastat omavalitsusi", ei mõista ajakirjanduse olemust ja rolli. Õpetame siis, ütleb Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe Äripäeva raadio hommikuprogrammis kõlanud päevakommentaaris.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Nordecon jätkab kahjumis tegutsemist
Tallinna börsil noteeritud Nordecon jäi taas kord aasta kokkuvõttes kahjumisse. 2022. aasta eest kujunes Nordeconi kahjumiks 1,44 miljonit eurot. Aasta varem oli ehitusettevõtte kahjum 5,5 miljonit eurot.
Tallinna börsil noteeritud Nordecon jäi taas kord aasta kokkuvõttes kahjumisse. 2022. aasta eest kujunes Nordeconi kahjumiks 1,44 miljonit eurot. Aasta varem oli ehitusettevõtte kahjum 5,5 miljonit eurot.
Reaalajas börsiinfo
Viljandisse kohviku rajanud pere korjab miinust, aga naudib nii et vähe pole
Saade „Äri Eestimaal“ käib seekord külas Viljandi pereettevõttel KoduKOHVIK. Hubase kohviku ja elustiilipoe taga seisab pere, kelle liikmed teenivad oma igapäevast leiba hoopiski teistel erialadel: pereema Reet Teng ja üks tema tütar proviisorina, teine tütar ja minia hambaarstidena, poeg tegutseb põllumajanduses ja väimehed ehitussektoris.
Saade „Äri Eestimaal“ käib seekord külas Viljandi pereettevõttel KoduKOHVIK. Hubase kohviku ja elustiilipoe taga seisab pere, kelle liikmed teenivad oma igapäevast leiba hoopiski teistel erialadel: pereema Reet Teng ja üks tema tütar proviisorina, teine tütar ja minia hambaarstidena, poeg tegutseb põllumajanduses ja väimehed ehitussektoris.
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Äripäeva kujundused valiti Eesti paremate sekka
Meedialiidu kujunduskonkursi žürii valis välja 2022. aasta parimad kujundused, tuues esile kaks tööd Äripäevast.
Meedialiidu kujunduskonkursi žürii valis välja 2022. aasta parimad kujundused, tuues esile kaks tööd Äripäevast.

Olulisemad uudised

Värsked oma ettevõttega alustajad: laste sünnipäevapidu pidamata ei jäeta Alustav ettevõtja: loodame, et jääme ellu!
Seitse aastat lastega kodune olnud Birgit Naarits hakkas pärast pere kahe noorema lapse nelja-aastaseks saamist otsima endale tegevust. Ta otsustas luua ettevõtte, mille klientideks on lapsed.
Seitse aastat lastega kodune olnud Birgit Naarits hakkas pärast pere kahe noorema lapse nelja-aastaseks saamist otsima endale tegevust. Ta otsustas luua ettevõtte, mille klientideks on lapsed.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.