21. aprillil esitleti Eestis neljaukselist sedaani Toyota Prius Hybrid, mis liigub nii bensiini- kui elektrijõul.
Auto jõuallikaks on uudne hübriidmootor, mis koosneb spetsiaalselt hübriidsüsteemi jaoks välja töötatud 1,5liitrisest neljasilindrilisest bensiinimootorist, kompaktsest kõrge pöördemomendiga elektriajamist ning generaatorist.
Hübriidsüsteemi abistab energiapuhver, milleks on nikkel-metallhüdriidakude plokk.
Süsteemi mehaanilisi elemente ühendab omavahel jõujaotusseade, planetaarülekanne, mis võimaldab mootori võimsuse rataste ja generaatori vahel ära jagada.
Mootori põhiülesanne on rataste pöörlemapanek, võimsuse ülejääkidega laetakse akusid. Akusid laeb ka regeneratiivpidurdamine. Akud omakorda varustavad mootorit mäkke- või möödasõidul lisajõuga. Kui aga auto seisab paigal ja akuplokk on juba laetud, lülitub mootor välja.
Auto paigaltvõtmine toimub tavaliselt elektriajami jõul, mootor käivitub siis, kui auto kiirust koguma hakkab.
Akud ei vaja autovälist laadimist, sest mootor tagab hübriidsüsteemi abil akude nõutava laetuse säilimise. Priuse akude eeldatav kasutusaeg on pikem, sest neile ei lange pidev tühjaks- või täislaadimiskoormus.
Priuse mootor ei pea gaasi lisamisele kohe reageerima, sest kiiruse suurendamise eest hoolitseb kontrollsüsteem. Teiseks ei tõuse mootori pöörded minutis üle 4000, mis võimaldab mootorit kergendada ja seesmisi hõõrdekadusid vähendada.
Hübriidsüsteemi kasutamine vähendab põlemata süsivesinike, süsinikmonooksiidide ja lämmastikoksiidide väljalastavad kogused ligikaudu kümnendikuni Jaapani praegustes normides määratletud tasemest.
Teiseks tagab Priuse erakordselt väike kütusekulu, mis Jaapani testitsükli puhul on liiter 28 kilomeetri kohta, kasvuhoonegaasi eraldumise märgatava vähenemise.
Priuse juhi käsutuses on armatuurlauda paigaldatud monitoriekraan, mis näitab energia kasutamist ja hübriidsüsteemi taastumisolekut.
Uue mootori omaduste tõttu ei saa autojuht arugi, kui elektriajam lisavõimsuse tarvis käivitub. Ka sisepõlemismootori seiskumine või käivitumine toimuvad juhile märkamatult. Ainsaks tundemärgiks on mootorimürin.
Priuse tagaistmete taga paiknev akuplokk on tunduvalt väiksem elektrisõidukite vastavatest agregaatidest.
Hübriidsüsteemi osad nõuavad kapoti all vaid pisut rohkem ruumi kui tavaline põigiti paiknev mootor ja esirataste veoülekanne.
Aastal 2000 Euroopasse müügile jõudva auto hind pole veel teada.