Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestis näidati hübriidi

    21. aprillil esitleti Eestis neljaukselist sedaani Toyota Prius Hybrid, mis liigub nii bensiini- kui elektrijõul.
    Auto jõuallikaks on uudne hübriidmootor, mis koosneb spetsiaalselt hübriidsüsteemi jaoks välja töötatud 1,5liitrisest neljasilindrilisest bensiinimootorist, kompaktsest kõrge pöördemomendiga elektriajamist ning generaatorist.
    Hübriidsüsteemi abistab energiapuhver, milleks on nikkel-metallhüdriidakude plokk.
    Süsteemi mehaanilisi elemente ühendab omavahel jõujaotusseade, planetaarülekanne, mis võimaldab mootori võimsuse rataste ja generaatori vahel ära jagada.
    Mootori põhiülesanne on rataste pöörlemapanek, võimsuse ülejääkidega laetakse akusid. Akusid laeb ka regeneratiivpidurdamine. Akud omakorda varustavad mootorit mäkke- või möödasõidul lisajõuga. Kui aga auto seisab paigal ja akuplokk on juba laetud, lülitub mootor välja.
    Auto paigaltvõtmine toimub tavaliselt elektriajami jõul, mootor käivitub siis, kui auto kiirust koguma hakkab.
    Akud ei vaja autovälist laadimist, sest mootor tagab hübriidsüsteemi abil akude nõutava laetuse säilimise. Priuse akude eeldatav kasutusaeg on pikem, sest neile ei lange pidev tühjaks- või täislaadimiskoormus.
    Priuse mootor ei pea gaasi lisamisele kohe reageerima, sest kiiruse suurendamise eest hoolitseb kontrollsüsteem. Teiseks ei tõuse mootori pöörded minutis üle 4000, mis võimaldab mootorit kergendada ja seesmisi hõõrdekadusid vähendada.
    Hübriidsüsteemi kasutamine vähendab põlemata süsivesinike, süsinikmonooksiidide ja lämmastikoksiidide väljalastavad kogused ligikaudu kümnendikuni Jaapani praegustes normides määratletud tasemest.
    Teiseks tagab Priuse erakordselt väike kütusekulu, mis Jaapani testitsükli puhul on liiter 28 kilomeetri kohta, kasvuhoonegaasi eraldumise märgatava vähenemise.
    Priuse juhi käsutuses on armatuurlauda paigaldatud monitoriekraan, mis näitab energia kasutamist ja hübriidsüsteemi taastumisolekut.
    Uue mootori omaduste tõttu ei saa autojuht arugi, kui elektriajam lisavõimsuse tarvis käivitub. Ka sisepõlemismootori seiskumine või käivitumine toimuvad juhile märkamatult. Ainsaks tundemärgiks on mootorimürin.
    Priuse tagaistmete taga paiknev akuplokk on tunduvalt väiksem elektrisõidukite vastavatest agregaatidest.
    Hübriidsüsteemi osad nõuavad kapoti all vaid pisut rohkem ruumi kui tavaline põigiti paiknev mootor ja esirataste veoülekanne.
    Aastal 2000 Euroopasse müügile jõudva auto hind pole veel teada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.