Aastavahetusel alustas tööd Grand Hotel Mercure Tallinn, arenguvaevas Finest Hotel Groupi enamusosaluse ostis Põhjamaade suurim hotellioperaator Scandic Hotels, Reval Hotelligrupi strateegiliseks partneriks on tulemas finantskorporatsioon IFC, endiselt on õhus Radisson SASi hotelli rajamine Rävala puiesteele.
Äripäeva arvates näitab välisinvestorite huvi kasv Eesti hotellituru vastu seda, et Eestit nähakse perspektiivse turismimaana.
Eestisse saabuvate väliskülaliste arv on turismiameti andmeil kasvanud viimase viie aasta jooksul 15% aastas. Välismaiste soliidsete hotellikettide oskusteabe ja maailmatasemel teeninduskultuuri tulek Eesti hotelliturule tõstab meie majutusasutuste mainet. See on eriti oluline, kuna Eestile on ühepäeva kaubaturistist palju kasulikum külaline, kes siin ka ööbib.
Teisalt on selge, et üks etapp Eesti turisminduses on läbi. Postsotsialistlikku eksootikat siit enam ei otsita. Pikaajaliseks turistimagnetiks ei jää ka seni veel hästi toimiv madalam hinnatase võrreldes Põhjamaadega. Eesti peab hakkama otsima uut atraktiivsust. Seni on Soome-Rootsi oma arvukate puhkekeskuste, motellikettide ja üliagara müügitööga meist suure sammu võrra ees.
Rahvusvahelises konkurentsis on Eesti seni ainuke arvestatav turismitoode olnud Tallinn, kuhu jääb ligi 80% välisturismituludest. Pealinnas lähenevad ka majutus ja teenindus üha enam tipptasemele.
Mingil määral räägivad oma sõna turisminduses kaasa saared. Ülejäänud Mandri-Eesti jääb paraku palju kahvatumaks. Seda aga põhiliselt vähearenenud infrastruktuuri tõttu. Vaatamisväärsusi, mida müüa, Eestis jätkuks.
Tallinna liidripositsioon on osalt seotud sellega, et oleme enam harjunud laeva ja lennukiga saabuva külalisega, autoturisti peale on vähem mõeldud. Kui näiteks mööda Soomet sõites jääb iga natukese aja tagant mõni motellikompleks tee äärde, siis Eesti sellega kiidelda ei saa. Olemasolevatestki on paljud seisus, mis pehmelt öeldes kriitikat ei kannata ja turisti ei meelita.
Pea täiesti tühi on Eesti kaart aga haagissuvilatega reisijate jaoks. Ei arvestatavaid teenindusega peatumispaiku, rääkimata läänemaailmas tavapärastest haagissuvilamarsruutidest.
Eesti on tegelikult alles tõusmas turismimaaks. Seni, kui on müüdav ainult Tallinn, kinnistub väliskapital siin, et siis edasi minna. On ju ka Finest Hotel Groupi ostnud Scandic ühe kaugema tulevikuplaanina välja käinud motelliketi loomise.