«Me oleme arutanud vedurite ostu,» kinnitas Prints. «Ärge puhuge mulli suureks.»
Riigihangete ameti direktor Ülo Sarv ütles, et kahekümne veduri ost on riigihangete ameti meelest riigihange. «Riigihangete amet pole sellist hanget välja kuulutanud,» kinnitas ta.
Riigihangete seadusega pole ette nähtud, et enne hanke väljakuulutamist võiks selle üle eelläbirääkimisi pidada, sõnas Sarv. «Et teha selline ost, tuleb hange välja kuulutada ja alles siis alustada läbirääkimiste ja hinnapakkumistega,» lausus riigihangete ameti juht.
Riigikogu majanduskomisjoni esimees Andres Lipstok ütles, et kuna riigihangete seaduses sisaldub paragrahv, mis keelab eelläbirääkimiste pidamise enne riigihanke väljakuulutamist, on tegemist selge Eesti Raudtee seaduserikkumisega. «Kui läbirääkimisi tõesti peetakse, paneb Juchnewitsch oma pea pakule,» lausus Lipstok.
Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch tunnistas, et Eesti Raudtee peab alluma riigihangete seadusele. «Miks te arvate, et hanget välja ei kuulutata, ostuks läheb võib-olla alles poole aasta pärast,» rääkis Juchnewitsch.
Juchnewitsch tõdes, et Venemaalt saaks osta odavamaid vedureid kui USAst, kuid lääne vedurid on tehnoloogiliselt tunduvalt paremad. «Praegu teeme ettevalmistusi, et vanad vedurid uute vastu vahetada,» ütles Juchnewitsch.
«Eesti riiki pole keegi petnud, me ei saa panna silmaklappe pähe ja oodata, kuni hange algab,» lausus Juchnewitsch. «Tahes-tahtmata peame eelnevalt pinda sondeerima, ka teise Ameerika firma General Motorsiga pole läbirääkimised soikunud.»
Teede- ja sideministri nõunik Andrus Villem ütles, et kui veduriost tehakse ilma riigihanget välja kuulutamata, oleks see skandaal.