Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juchnewitschil kavas suurtehing

    Eesti Raudtee on huvitatud kahekümne C40-8 veduri ostmisest USA suurfirmalt General Electric. Ühe veduri hind on 1,8 miljonit USA dollarit ehk üle 26 miljoni krooni. Tehingu kogumaksumus ulatub üle poole miljardi krooni.
    Äripäeva andmetel on Eesti Raudtee esindajad käinud General Electricu tehases veduritega tutvumas, samuti on General Electricu esindajad külastanud Eestit.
    Eesti Raudtee nõukogu esimees Mati Prints väitis eile, et läbirääkimiste ettepanekuid ja pakkumisi tehakse ettevõttele iga päev. «See ei tähenda, et me midagi ostma hakkame,» lausus ta.
    «Me oleme arutanud vedurite ostu,» kinnitas Prints. «Ärge puhuge mulli suureks.»
    Riigihangete ameti direktor Ülo Sarv ütles, et kahekümne veduri ost on riigihangete ameti meelest riigihange. «Riigihangete amet pole sellist hanget välja kuulutanud,» kinnitas ta.
    Riigihangete seadusega pole ette nähtud, et enne hanke väljakuulutamist võiks selle üle eelläbirääkimisi pidada, sõnas Sarv. «Et teha selline ost, tuleb hange välja kuulutada ja alles siis alustada läbirääkimiste ja hinnapakkumistega,» lausus riigihangete ameti juht.
    Riigikogu majanduskomisjoni esimees Andres Lipstok ütles, et kuna riigihangete seaduses sisaldub paragrahv, mis keelab eelläbirääkimiste pidamise enne riigihanke väljakuulutamist, on tegemist selge Eesti Raudtee seaduserikkumisega. «Kui läbirääkimisi tõesti peetakse, paneb Juchnewitsch oma pea pakule,» lausus Lipstok.
    Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch tunnistas, et Eesti Raudtee peab alluma riigihangete seadusele. «Miks te arvate, et hanget välja ei kuulutata, ostuks läheb võib-olla alles poole aasta pärast,» rääkis Juchnewitsch.
    Juchnewitsch tõdes, et Venemaalt saaks osta odavamaid vedureid kui USAst, kuid lääne vedurid on tehnoloogiliselt tunduvalt paremad. «Praegu teeme ettevalmistusi, et vanad vedurid uute vastu vahetada,» ütles Juchnewitsch.
    «Eesti riiki pole keegi petnud, me ei saa panna silmaklappe pähe ja oodata, kuni hange algab,» lausus Juchnewitsch. «Tahes-tahtmata peame eelnevalt pinda sondeerima, ka teise Ameerika firma General Motorsiga pole läbirääkimised soikunud.»
    Teede- ja sideministri nõunik Andrus Villem ütles, et kui veduriost tehakse ilma riigihanget välja kuulutamata, oleks see skandaal.
    Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet leidis, et kui Eesti Raudtee teeb praegu vedurite ostmisel vale otsuse, mõjutab see kogu ettevõtte väärtust. Oluline on see, kas tehtav tehing on parim võimalik või mitte, ütles Sarnet. Väga tugevad argumendid peavad olema, et seda tehingut on tõepoolest kohe vaja teha, lisas ta.
    Eesti Raudteel on ligi poolsada Vene päritolu vedurit.
    Rohkem kui saja aasta vanune rasketööstusettevõte General Electric on üks maailma suuremaid ettevõtteid, mille turuväärtus on 340,7 miljardit USA dollarit. Ajalehe Financial Times mullu korraldatud uuringu järgi on General Electric maailma hinnatuim ettevõte.
    General Electricu eelmise aasta käive oli üle 100 miljardi dollari ning kasum ligi 10 miljardit dollarit.
  • Hetkel kuum
Sirle Truuts: loome ettevõtjatele neljanda pensionisamba
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Helsingi IPOdroomil on sama vähe võitjaid kui Tallinnas
Meie alternatiivturgu First North hullutanud IPOdroom kasvatas börsi­ettevõtete arvu Soomegi alternatiiv­turul, kuid investorite õnnetuseks sarnaste tulemustega: vaid vähesed aktsiad on praeguseks plussis.
Meie alternatiivturgu First North hullutanud IPOdroom kasvatas börsi­ettevõtete arvu Soomegi alternatiiv­turul, kuid investorite õnnetuseks sarnaste tulemustega: vaid vähesed aktsiad on praeguseks plussis.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Soome tarbijad said kulutusteks veidi julgust juurde
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: milline valimisloosung on kõige helisevam?
“Päästame Eesti!” Kelle käest?
“Päästame Eesti!” Kelle käest?

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.