Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    N-Terminaali laevandusäri hävines

    N-Terminaali Tallinn--Kieli laevaliini võlgade ilmsiks tulek jättis firma ilma ca 14 miljonist kroonist, mida sooviti saada laevaliini operaatori Eesti Euroopa Liin ja tütarfirma Travend müügist.
    N-Terminaal pidas investeerimispankade vahendusel läbirääkimisi Tallinn--Kieli laevaliiniga opereeriva tütarfirma Eesti Euroopa Liin (EEL) ja laevaliini aastas 12 miljoni krooni eest kaupadega varustava ekspedeerimisfirma Travend müümiseks. Müümise plaanidele tõmbas kriipsu peale aprilli lõpus Saksamaa suurimast paberiterminalist Cellpap (sealt käisid läbi EELi Saksamaale veetavad kaubad) saabunud kiri, milles nõuti EELi ligi 5 miljoni kroonise võla tasumist terminalile.
    N-Terminaali transpordifirmasid haldava NT Logisticsi juhataja Urmas Toom tunnistab, et Cellpapi kirja lugedes oli üllatus suur. EEL oli laevaliini Saksamaal esindavale agentfirmale Folke Grammerstorf vorm. Julius Behrmann Schiffsmakler GmbH (FG) edastanud raha kõigi maksude tasumiseks Saksamaal. Nüüd selgus, et juba alates eelmise aasta sügisest oli maksejõuetu FG jätnud tasumata EELile esitatud Cellpapi arved. Eesti Euroopa Liin pidi FG võlgu jäetud 5 miljonit krooni uuesti tasuma või tegevuse liinil lõpetama, kuna ähvardas Cellpapi-poolne laeva arestimine. «Otsustasime, et kaks korda pole mõtet ühe asja eest maksta,» põhjendab Toom otsust jääda Saksamaal võlglaste nimekirja ja lõpetada Saksamaa laevaliinil tegevus. Ühtlasi lõppesid ka läbirääkimised Eesti Euroopa Liini ja Travendi müümiseks -- EELil polnud pärast laevaliini käigust ära võtmist enam midagi müüa, laevaliini ekspedeerinud Travendil polnud aga ilma laevaliinita enam mõtet, mistõttu läheb Travend likvideerimisele. «Tahtsime saada nende firmade müügist üle miljoni dollari. Reaalselt oleks muidugi vähem saanud,» iseloomustab Toom tekkinud kahju suurust.
    Ma ei oska kommenteerida, kas saime kõik Eesti Euroopa Liini endised kliendid enda kätte või hakkas osa kasutama maismaavedusid. Panime mai alguses pärast konkurendi tegevuse lõppemist Tallinn--Kieli laevaliinil oma senisele ühele laevale lisaks käiku ka teise laeva. Võtame selle aga liinilt taas maha 28. juunil, kuna kardame, et kaubakogused pole kahe laeva käigus hoidmiseks piisavad.
    Meie tegevust eriti ei mõjutanud Eesti Euroopa Liini Tallinn--Kieli laevaliini lõppemine. Me ei olnud seal enam eriti suured kliendid. Kasutasime rohkem maismaavedu ja teisi laevafirmasid. EEL ei suutnud tagada vedu mõistliku hinnaga sadamast kaugematesse piirkondadesse. Lähiümbrusse vedamiseks oli tema hind madal, kuid kaugemale vedamiseks kasutas ta kalleid Saksamaa autovedajaid.
  • Hetkel kuum
Avo Blankin: Saaremaa püsiühendus ja Rail Baltic võiks olla kaks ühes projekt
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
EfTENi uusima fondi saab turult kätte alla puhasväärtuse
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Coop Eesti uus juht vihjas, et kauplustekett on ostulainel
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Riigikohus: prokuratuur peab ajakirjanikele trahvi taotlemist usutavalt põhjendama Prokuratuur: meile jäi õigus otsustada avaldamise üle
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.

Olulisemad uudised

Õiguskantsler: kaamera kasutamine tehnoülevaatusel ei saa olla ülevaataja kulu
Transpordiamet nõuab tehnoülevaatajatelt kaamerate ja salvestamise kasutamist, õiguslikku alust selle ettevõtjate rahakoti kanda jätmiseks ei ole.
Transpordiamet nõuab tehnoülevaatajatelt kaamerate ja salvestamise kasutamist, õiguslikku alust selle ettevõtjate rahakoti kanda jätmiseks ei ole.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.