Perefirma Ecco kingade edu

Suhtumine Ecco kaubamärki on Taanis viimastel aastatel järsult muutunud. Kui veel kolm-neli aastat tagasi mainiti sõna «Ecco», siis oli teada, et sellega mõeldi teatud konkreetset inimtüüpi, kes on mugav ja võib-olla veidi lohakas. Viimase paari aastaga on Ecco kingad tõusnud aga noorte seas hinda oma moodsa disaini ja hea kvaliteediga. See on Eccol võimaldanud alustada maailmas võidukäiku. Firma eelmise aasta maksude-eelne kasum kerkis 42% ja oli 588 miljonit Eesti krooni. Käive kasvas 20% ja küündis 4,2 miljardi Eesti kroonini.

Ecco viimaste aastate edule on kaasa aidanud suurema tähelepanu pööramine disainile. Heade tulemuste tõttu on Eccol tekkinud probleeme konkurentidega, kes püüavad teda plagieerida.

Eccolet Sko ASi asutas 1963. aastal Toosbuy pere. Eelmisel aastal loovutas perekonna pea 71aastane Karl-Heiz Toosbuy oma aktsiad tütrele Hanni Toosbuy-Kasprzakile, kellest sai Taani rikkamaid naisi.

Ajaleht Børsens Nyhedsmagasin paigutas Toosbuyd äsja Taani rikkaimate seas 27. kohale. Nende vara suurus on kolm miljardit Eesti krooni. Ecco paikneb Taani rõiva- ja jalatsifirmade seas suuruselt teisel kohal. Teda edestab ainult Bestseller Wholesale AS, mis esindab kaubamärke Jack & Jones ja Vero Moda.

Ecco on suutnud aastas 30% võrra suurendada oma müüki USAs, mis on tõusnud firma suurimaks üksikturuks. Ülejäänud põhiturud on Kanada, Jaapan, Holland, Suurbritannia ja Skandinaavia.

Ecco 1997. a võetud strateegiaks on pürgida maailma juhtivaks jalatsivalmistajaks spordijalatsite ja tänavakingade vahelises tühikus ja panna suuremat rõhku disainile, ütles Ecco turundusjuht Jan Stig Andersen. Aastas toodab Taani firma, kus töötab 7300 inimest, 10 miljonit paari jalatseid. Kasvava nõudluse tõttu on Ecco otsustanud luua uued vabrikud Indoneesias, Tais ja Slovakkias ning alustada tootmist Hiinas ja USAs.

Autor: ÄP

Hetkel kuum