Umbes niisama palju vajaks raudtee aastas investeeringuid infrastruktuuri ning vagunipargi moderniseerimiseks. Selleks, et korvata tehniline mahajäämus Lääne-Euroopast, oleks hinnangute järgi vaja umbes neli miljardit dollarit.
PKP juhatuse esimees Jan Janik toetab kiiret ning täielikku erastamist Suurbritannia mudeli järgi. Üleminekuaja pikkuseks hindab Janik umbes kaks aastat, mille jooksul PKP restruktureeritakse valdusettevõtteks.
Poola transpordiministeeriumi raudtee osakonna esindaja Jadwiga Stachowska sõnul saab Poola erastamisprogramm tuginema Suurbritannia, Rootsi, Saksa ja Jaapani raudtee erastamisel saadud kogemustele.
Enne kui raudtee müüa, tuleb PKP saneerida. Poola transpordiministeeriumil on selleks juba konkreetne ajakava olemas, kirjutab Poola päevaleht Gazeta Wyborcza.
Plaanis on neli põhilist punkti -- vabastada PKP võlakoormast, selgitada välja kõik omandisuhted (90 protsendil juhtudest pole kruntide omanikud selged), restruktureerida ettevõtte juhtimine ning koondada peaaegu iga kolmas töötaja.
Firmast lahutatakse kõik tegevusharud, mis ei ole otseselt transpordiga seotud, ning moodustatakse nende baasil uued ettevõtted. Nii on veel käesoleval aastal plaanis PKPst lahku lüüa elamute ehitamine, köisraudtee jms.
Aastaks 2000 peab riiklikust raudteefirmast PKP saama aktsiaselts PKP SA, mille peaaegu kõigi aktsiate omanikuks on riik. Seejärel liigendatakse PKP kolmeks suureks firmaks, millest üks hakkab tegelema reisijateveoga, teine kaubavedudega ning kolmas raudteevõrgu haldamisega.
Raudteevõrgu haldusfirmas tahab Poola valitsus säilitada vähemalt 51protsendilise osaluse. Paralleelselt käivad ettevalmistused PKP monopoli kaotamiseks, kus orienteeruv tähtaeg on aasta 2001.