Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Efektiivsust mõjutab mitu tegurit

    Olenemata sihtrühma eelistustest ajalehe, raadiojaama või telekanali suhtes on välireklaam nähtav ööpäev läbi. Välireklaami on võimalik teha kahte viisi: kampaaniatena (alates ühest nädalast) või pikaajalisena (alates poolest aastast).
    Lühiajaline kampaania on hea kindla toote reklaamimiseks: müügitulemuste parandamiseks või uue toote tutvustamiseks, sest on nähtav erinevatele inimestele ühel ajal. Pikaajaline välireklaam on firma logo või siis imago reklaamiks, kinnistades kaubamärgi tuntust. Reklaamikampaania möödudes ei jää tunnet, et «olime ja lahkusime», vaid et «tulime ja jäime».
    Välireklaami valikul on tähtis pöörata tähelepanu paljudele teguritele, mis võivad mõjutada reklaami efektiivsust. Statistiline osa oleks üks nendest:
    - CPT (cost per thousand)- ehk tuhande reklaamikontakti maksumus;
    frequency- ehk reklaamikontaktide tihedus: mitu korda nähakse reklaami selle eksponeerimise aja jooksul;
    - reach ehk levi -- väljendatakse protsendina elanikkonnast, kes vaatavad reklaami vähemalt üks kord. Välireklaami puhul loetakse kontaktideks inimesi vanusevahes 12--74 aastat;
    - GRP (gross rating points)- on n-ö üldhinnangu punktid meediakanalile, mis näitavad kontaktide arvu ja keskmist tihedust. Seda arvutatakse 24 tunni kohta.
    Välireklaam peab jääma mällu kiiresti. Sõnum peab olema huviäratav, selge, lihtne ja pilkupüüdev.
    Valides värve välireklaami jaoks, peaks meeles pidama, et konkreetsed värvid toovad pildi esile, samas sulavad kontrastita värvid kokku ja hajutavad kogu reklaami.
    Mida lühem on sõnum, seda paremini jääb see meelde. Üle seitsme sõna ei ole soovitatav kasutada.
    Tähed peaks olema piisavalt suured, et saaks juba kaugelt lugeda. Samuti tuleks tähtede vahele jätta piisavalt ruumi, et tekst ei sulaks kokku ühtseks triibuks.
    Tehes välireklaami kampaaniat on tähtis geograafilise piirkonna kattuvus, et reklaamisõnum jõuaks igaüheni sihtgrupist, et seda nähtaks vähemalt üks kord.
    Pikaajalise välireklaami puhul on tähtis, et reklaam paigaldataks tiheda liiklusega kohta, siis lisandub reklaamikontaktidele veel korduv vaatamine, mis kinnistab turul olevat kaubamärki.
    Kuna inimestel on kindlad teekonnad tööle ja koju, siis tuleks ka arvestada võimalusega reklaam ümber paigutada teise kohta, kus see haaraks ka teiste gruppide tähelepanu.
    Osaliselt aitab määratleda sihtgruppi välireklaami meediapinna paigutus.
    Mõned välireklaamid on hästi nähtavad autoga sõitjale, teised aga jalakäijatele või siis ühistranspordi kasutajatele.
    Tähtis on välireklaami koha puhul seegi, kui palju reklaame on ümbruses, sest mööduja tähelepanu hajub mitme reklaami vahel ning määravaks teguriks saab reklaami suurus, hea kujundus ning tehniline lahendus ja valgustus.
    Kuna välireklaami vaadatakse enamasti liikuvatest sõidukitest, on reklaami nägemise aeg suhtelises seoses sõiduki kiiruse ja kaugusega reklaamist.
    Mida aeglasemini sõiduk sõidab ning mida kaugemalt on reklaami näha, seda pikem on reklaami võimaliku jälgimise aeg.
    Autor: Heidi Pärg
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.