Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Efektiivsust mõjutab mitu tegurit

    Olenemata sihtrühma eelistustest ajalehe, raadiojaama või telekanali suhtes on välireklaam nähtav ööpäev läbi. Välireklaami on võimalik teha kahte viisi: kampaaniatena (alates ühest nädalast) või pikaajalisena (alates poolest aastast).
    Lühiajaline kampaania on hea kindla toote reklaamimiseks: müügitulemuste parandamiseks või uue toote tutvustamiseks, sest on nähtav erinevatele inimestele ühel ajal. Pikaajaline välireklaam on firma logo või siis imago reklaamiks, kinnistades kaubamärgi tuntust. Reklaamikampaania möödudes ei jää tunnet, et «olime ja lahkusime», vaid et «tulime ja jäime».
    Välireklaami valikul on tähtis pöörata tähelepanu paljudele teguritele, mis võivad mõjutada reklaami efektiivsust. Statistiline osa oleks üks nendest:
    - CPT (cost per thousand)- ehk tuhande reklaamikontakti maksumus;
    frequency- ehk reklaamikontaktide tihedus: mitu korda nähakse reklaami selle eksponeerimise aja jooksul;
    - reach ehk levi -- väljendatakse protsendina elanikkonnast, kes vaatavad reklaami vähemalt üks kord. Välireklaami puhul loetakse kontaktideks inimesi vanusevahes 12--74 aastat;
    - GRP (gross rating points)- on n-ö üldhinnangu punktid meediakanalile, mis näitavad kontaktide arvu ja keskmist tihedust. Seda arvutatakse 24 tunni kohta.
    Välireklaam peab jääma mällu kiiresti. Sõnum peab olema huviäratav, selge, lihtne ja pilkupüüdev.
    Valides värve välireklaami jaoks, peaks meeles pidama, et konkreetsed värvid toovad pildi esile, samas sulavad kontrastita värvid kokku ja hajutavad kogu reklaami.
    Mida lühem on sõnum, seda paremini jääb see meelde. Üle seitsme sõna ei ole soovitatav kasutada.
    Tähed peaks olema piisavalt suured, et saaks juba kaugelt lugeda. Samuti tuleks tähtede vahele jätta piisavalt ruumi, et tekst ei sulaks kokku ühtseks triibuks.
    Tehes välireklaami kampaaniat on tähtis geograafilise piirkonna kattuvus, et reklaamisõnum jõuaks igaüheni sihtgrupist, et seda nähtaks vähemalt üks kord.
    Pikaajalise välireklaami puhul on tähtis, et reklaam paigaldataks tiheda liiklusega kohta, siis lisandub reklaamikontaktidele veel korduv vaatamine, mis kinnistab turul olevat kaubamärki.
    Kuna inimestel on kindlad teekonnad tööle ja koju, siis tuleks ka arvestada võimalusega reklaam ümber paigutada teise kohta, kus see haaraks ka teiste gruppide tähelepanu.
    Osaliselt aitab määratleda sihtgruppi välireklaami meediapinna paigutus.
    Mõned välireklaamid on hästi nähtavad autoga sõitjale, teised aga jalakäijatele või siis ühistranspordi kasutajatele.
    Tähtis on välireklaami koha puhul seegi, kui palju reklaame on ümbruses, sest mööduja tähelepanu hajub mitme reklaami vahel ning määravaks teguriks saab reklaami suurus, hea kujundus ning tehniline lahendus ja valgustus.
    Kuna välireklaami vaadatakse enamasti liikuvatest sõidukitest, on reklaami nägemise aeg suhtelises seoses sõiduki kiiruse ja kaugusega reklaamist.
    Mida aeglasemini sõiduk sõidab ning mida kaugemalt on reklaami näha, seda pikem on reklaami võimaliku jälgimise aeg.
    Autor: Heidi Pärg
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
USA tugev tööjõuturg pani aktsiaturud langema
Ühendriikide tööjõuturu ootamatult hea seis koos poole sajandi madalaima töötusega ehmatas täna aktsiaturud langema.
Ühendriikide tööjõuturu ootamatult hea seis koos poole sajandi madalaima töötusega ehmatas täna aktsiaturud langema.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Rootsit tabanud pankrotilaine räsib enim ehitust
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.