• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 01.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ostetud veoteenus säästab närvikulu

OÜ Pagaripoisid direktor Meelis Pärn on otsustanud säästa oma närve ja elu endale lihtsamaks muutnud -- toodangu laialivedamisel on ta firma enda autopargi kasutamise asemel hakanud eelistama veoteenuse sisseostmist.
Meelis Pärna juhitav 8,5 miljoni kroonise aastakäibega pagaritööstus on küpsetiste laialivedamiseks neljale oma autole juurde võtnud kaks rendiautot.
Pärna sõnul hakkas ta mõtlema veoteenuse sisseostmise peale seetõttu, et vähendada oma muresid. Firma ligi kümne aasta vanused autod vajavad pidevalt remonti. Kuigi Pagaripoistes on olemas autojuhtide ülemus, kes remonditöid korraldab, peab suuremate remontide otsustamiseks ka Pärn sekkuma. Samuti tuleb vaadata, et autod tühjalt ei seisaks, vaid neil kogu aeg tööd oleks. «Kui on rendibuss, siis mind ei huvita, kes seda bussi korrastab, millal korrastab või kuidas korrastab. Ma nõuan vaid, et buss oleks hommikul kokkulepitud ajal ukse ees,» selgitab Pärn uue töökorralduse eelist.
Rahalist kokkuhoidu Pärn busside rentimise eelistamises oma autopargi kasutamisele siiski ei näe.
Ühe bussi kulud Pagaripoiste autopargis on 10 000 krooni kuus. Peaaegu sama palju maksab bussi rentimine.
Oma bussi mõnevõrra suuremad ülalpidamiskulud teeb aga Pärna väitel tasa võimalus kasutada bussi firma reklaamimiseks.
Firma, kelle põhitegevus on tootmine, peab mõtlema veoteenuse sisseostmisele seetõttu, et ta ei suuda ise oma autoparki efektiivselt kasutada. Enamik tootmisfirmasid suudab autole rakendust leida kaks-kolm tundi päevas, spetsialiseerunud transpordifirma suudab aga autosid hoida pidevalt töös. Lisaks peab tootmisfirma enda autoparki omades ülal pidama piisavalt administratsiooni, kes ei tegele firma põhitegevusega, vaid autopargi tehnilise teenindamise, autojuhtide kontrollimise, bensiinikulu optimeerimisega jne.
Kui vedajaga teha veoteenuse ostmiseks pidev leping, siis saab tootja nendele autodele panna ka oma reklaamid peale. Tõsi, kui ühe autoga liiguvad mitme firma kaubad, siis tekib huvide konflikt -- kelle reklaam võib olla auto peal. Siis ilmselt pole reklaami paigutamine auto peale võimalik.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele