• OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,83%38 093,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,83%38 093,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • 02.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi ettevõtjad sihivad Poola turgu

«Poola majanduse kasvunäitajad kõnelevad selget keelt, et kohaliku turu nõudlus on suur,» ütles Rootsi-Poola kaubanduskoja juht Börje Risinggård.
Risinggårdi sõnul võiks Poolast paari aasta pärast saada Rootsile sama loomulik kaubanduspartner, kui seda praegu on Soome, Norra ja Taani.
«Kasvupotentsiaal Poolas on tohutu. Seal on 44 miljonit inimest, kes tahavad kaotatut tasa teha. Nii suure siseturuga riike on vähe,» kinnitas ka Scandic Hotels tegevdirektor Roland Nilsson.
Nilssoni sõnul seob Scandic Hotels Poola turuga suuremaid lootusi kui Balti turuga, kus kuu aega tagasi osteti 51% Finest Hotel Groupi aktsiatest. Ehkki firma otsib huvipakkuvaid objekte ka Läti ja Leedu pealinnas, on Balti turu potentsiaal väike.
«Balti turul moodustavad hotellide peamise külastajaskonna Skandinaavia riikide reisijad,» ütles Nilsson.
Poolas tahab Scandic Hotels esimese hotelli avada Varssavis juba sel või tuleval aastal.
Märtsi algul avas Poola pealinnas oma esimese kaupluse Rootsi rõivakett Kapp Ahl, kelle esimesed kauplemiskuud on läinud edukalt. Seda bürokraatia- ja tolliprobleemidest hoolimata.
«Oleme müünud kaks korda rohkem, kui esialgu lootsime,» ütles firma Poola esinduse juht Sven Olof Kruth.
«Esimese poe avamisel seisis 300 inimest järjekorras,» ütles Kruth. «Probleem on selles, et kaup saab ruttu otsa ning tollis läheb piiriformaalsustega kaua aega,» jätkas ta.
Kruthi sõnul on Kapp Ahli edu tingitud eelkõige sihtgrupi õigest määratlemisest. Selleks on keskmise ning suurema sissetulekuga poolakad, kes moodustavad elanikkonnast umbes 15--20 protsenti.
Poola ning Kapp Ahli tulevik on Poola noores elanikkonnas. Pool rahvastikust on alla 35aastased, neljandik nooremad kui 15 aastat.
«Kui nemad ükskord raha teenima hakkavad, on neil erinevalt vanemast generatsioonist jaksu lääne rõivakettide kauplustest riideid osta,» ütles Kruth. «Piir läheb 30aastaste juurest. Need kes on vanemad, kasvasid üles sotsialismi ajal ning neil on hoopis teine ettekujutus sellest, kuidas oma elu elada.»
Rõivaketi marginaalid on Poolas peaaegu samad mis Rootsis, tööjõukulud aga kolmandiku võrra väiksemad. Selle eelise söövad aga praegu ära Varssavi äärmiselt kõrged rendihinnad.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele