• OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,39%37 754,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,39%37 754,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • 09.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Räägi internetipoega tasuta

Lisainformatsiooni hankimiseks internetipoe müüjalt ostjale tundmatu kauba kohta on alati võimalus helistada müügimehele. Riigisiseselt pole see eriti kallis, küll aga tülikas, sest pahatihti on Internetiühenduse modem telefoniliini juba hõivanud.
Eestis ja ka mujal maailmas kõige levinumate, Windows-platvormil arvutite süsteemitarkvara sisaldab programmi NetMeeting. Selle programmi, mikrofoni ja kõlaritega varustatud arvutiga saab üle Interneti hõlpsalt suhelda -- vestelda, videopilti vahetada, faile ja sõnumeid saata või vastu võtta jne.
Kuigi Internetti kasutab juba arvestatav osa Eesti inimestest, ei tõtata veel massiliselt Internetikaubamajja sisseoste tegema. Tavaliselt tuuakse põhjuseks arveldamise keerukus ja raskused kauba omadustega tutvumisel. Keeruline on olukord ka usaldusega. Interneti koduleheküljelt või virtuaalpoe riiulit saab ostjale näidata pilte ja kirjeldada kauba omadusi, kui aga klient ei saa sealt otseseid vastuseid oma küsimustele, jääb tehing katki. Vaja on otsesidet.
Praegu müüvadki internetikaubamajad vaid tuntud kaubamärkide ja omadustega tooteid, sest kaubamärk sisendab ostjale kindlust. Paraku on nende kaupade hinnad kõrgemad ja lisades kättetoimetamistasu, polegi internetipood enam atraktiivne.
Minu idee on järgmine: internetiäri külastaja peab saama küsimuse tekkides vajutada nupule kodulehel, mille peale kliendi arvutis käivitatakse NetMeeting. See loob internetitelefoniühenduse vastava tarkvara (H.323 gateway) ning telefoni lisakaardiga varustatud arvutite vahel. Müügifirmas heliseb telefon ja Internetist helistav klient saab tasuta rääkida. Lisakaart muudab internetikõne tavaliseks telefonikõneks, kaardi külge võib firmas ühendada tavalise telefoni. Veelgi parem on ühendada see kaart firma kontorisisese telefonikeskjaama ühe nn linnaliinina. Siis saab eri kaubagruppide pärimised automaatselt õigele müügitoetusisikule suunata. Märkimisväärne on selle lahenduse odavus virtuaalpoe omanikule, kliendile aga ei maksa see midagi!
Autor: Karmo Poom

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele