Kristina Traks • 13. juuni 1999 kell 22:00

Ostja eelistab kohalikku kaupa

«Igapäevaste toiduainete osas on kindlasti ülekaal kodumaisel kaubal,» ütles ASi ETK Maksimarket juhataja Raul Kadaru reedel. «Loeb hind ja kvaliteet, ostjad vaatavad aina rohkem, et toidukaupades oleks võimalikult vähe säilitusaineid.»

Kadaru sõnul ostavad inimesed tunduvalt vähem kallimaid toidukaupu, nagu näiteks kallid kalakonservid või kalamari, ja suurenenud on liha ning leiva müük.

Tallinna Kaubamaja toidukaupade osakonna juhataja Sigrid Õige sõnul moodustab kodumaine toidukaup üle 60 protsendi müüdavast. «Välismaiseid tooteid ostetakse tihti vaid uudishimust,» ütles ta.

Konjunktuuriinstituudi uurimuse järgi annab kodumaine piim, leib ja loomaliha 100 protsenti kaupluste selle kauba käibest, müüdavast vorstist ja viineritest on 98 protsenti kodumaine. Üle 90 protsendi kauplustes müüdavast võist, kohupiimast, lihakonservidest, juustust ja viinast oli samuti kodumaine.

Koduturu on vallutanud välismaine piima-koorepulber, kus kohaliku kauba osatähtsus on 6,6 protsenti. Margariini puhul on Eesti kauba osatähtsus alla 5 protsendi ja täielikult on imporditud toiduõli ja makaronid.

Odavam eestimaisest on vaid importsealiha, -linnuliha, -lihakonservid ja -margariin.

Hetkel kuum