• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 22.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internetireklaam viib kodulehele

Internetireklaamiga saab tootja/turustaja hoida firma koduleheküljel suurt külastatavust. Selles peitub veebireklaami suurim potentsiaal, külastaja-tarbijaga ehitatakse interaktiivne kliendisuhe, nn one-to-one marketing.
Veebireklaami nimetatakse ka turundussüsteemiks reaalajas, mis hoiab oluliselt kokku nii tootja/turustaja kui ka tarbija aega.
Veebireklaam suurendab kaubamärgi tuntust ning parandab selle imagot nagu traditsiooniline meediagi, aga netireklaami suurem väärtus on selles, et see lubab oma lühiajalisuse tõttu suuremat (kaubamärgi imago peajoonest veidi hälbivatki) kreatiivsust. Mis omakorda peaks peajoone reklaamide usutavusele kaasa aitama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loomulikult saab veebireklaamiga tutvustada uudistooteid, korraldada tarbijamänge, kus külastaja, näiteks vastates küsimustele, osaleb auhindade loosimises.
Veebireklaami tugevateks külgedeks Eestis on kanali suhteline uudsus ja sellest johtuv külastajate suurem huvi ja aktiivsus Interneti tarbijamängudes/loosimistes. Veebireklaamiga jõuab traditsioonilise meedia poolt järjest raskemini tabatava sihtgrupini -- suurema ostujõuga tarbijateni. Internet ahvatleb vastama ka neid inimesi, kes kaupluse tasandil tarbijamängus kunagi ei osaleks. Näiteks Kalevi Jeti internetireklaami ankeedile vastajatest olid üle 50% mehed, ligi 80% 20--40aastased ja 70% töölkäivad inimesed. Arvuti taga istudes on vastamine märksa lihtsam kui paberist kupongi täitmine ja postitamine.
Veebireklaami pluss on see, et reklaami märkamiseks on loodud sobiv keskkond, külastaja on keskendunud konkreetsele leheküljele ja muid segajaid on vähe. Oluline on ka info kogumise võimalus tarbijate kohta, et moodustada andmebaase, mille abil suunata edaspidist reklaami. Üks veebireklaami eeliseid on veel kampaania statistikale pidev ja kiire juurdepääs reaalajas.
Seniste kogemuste põhjal tundub, et optimaalne aeg internetireklaami kampaaniaks on üks nädal. Pikema aja puhul hakkab vastajate hulk märgatavalt langema.
Autor: Merit Karise

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele