• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pank maksis mõttetult

    Vastupidiselt eelmise nädala Äripäeva turundusrubriigis öeldule väidan, et pole mõtet arutada, kas Hansapanga uus logo on oma hinda väärt. Minu arvates oli logo vahetamine põhimõtteliselt vale otsus, mis on turule üksnes halbu signaale saatnud ning suure hulga aktsionäride raha raisanud.
    Kaubamärgi ja sellest tuleneva imago põhilisi väärtusi on järjepidevus. Ehk lahtiseletatult tähendab see seda: kui töötab, ära muuda!
    Mina kui Hansapanga klient ei näinud mitte ühtegi põhjust vanast logost loobuda. Vastupidi. Pärast omanike vahetust ning kaubamärgiks muutunud juhtide lahkumist oleks panga põhiline mure pidanud olema stabiilsust vähemalt välisilmes säilitada.
    Miks nii juhtus? Konkreetsed taustad polegi olulised, kuna tegu on suurfirmades laiemalt leviva viirusega.
    Suurt firmat juhib mitmetasandiline administratsioon. Palgatööline on rahakotist paratamatult kaugemal ja tema suhe töö tulemusse abstraktsem kui omanikul. Ta on motiveeritud valima pigem võimalikult turvalise tee kui riske võtma.
    Eestis on kõik alles uus ja kogenud turundusinimesi (nagu kõike muudki) palju vähem kui vaja.
    Mida peab tegema vastvõrsunud turundusjuht, kel on suur vastutus, ent kogemus pärineb eelkõige Kotleri õpikust, mitte elust? Ta on sisemiselt ebakindel, kuigi võib seda varjata bravuurika turundusslängi taha.
    Seepärast pöördub ta Ilmeksimatu Tõe poole. On kaks kindlat tunnismärki Tõe ilmeksimatusest: ta asub välismaal ja tema teenus maksab pööraselt palju.
    Ehk on see õnnetu juhus, kuid absoluutselt kõik seda sorti väliskonsultandid, kellega mina olen kokku puutunud, on osutunud mõttetuks. Ettevõte kaotas palju raha, vastu aga sai kaheldava väärtusega lahendusi. Ja palju turundusterminite ja joonistega kaetud pabereid.
    Konsultant ei vastuta ju tegelikult mitte millegi eest. Kuid ebakindlal turundusjuhil on võimalus osa vastutust enda pealt siiski ära nihutada. Kuhu siis? Eks ikka omaniku ja tema rahakoti peale! Ma ei tea, kui suur osa Hansapanga aktsia hinnalangusest tulenes fassaadi muutusest, kuid mingi osa kindlasti.
    Moraal: ettevõtte omanikud hoidku rahakotti kahe käega kinni, kui turundusjuht neile välismaa konsultanti näha toob.
    Autor: Kaur Hanson
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tegelikult oleme me eriolukorras – käitugem siis vastavalt
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Reklaamimüügi TOPi võitja: olime valmis suuremaks kukkumiseks
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Fotod: varju hoidnud ERIALi niiditõmbajad astusid kohtu ette
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.