• OMX Baltic−0,55%302,23
  • OMX Riga−0,27%868,55
  • OMX Tallinn−0,16%1 984,68
  • OMX Vilnius0,33%1 196,05
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,51%8 575,38
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,21
  • OMX Baltic−0,55%302,23
  • OMX Riga−0,27%868,55
  • OMX Tallinn−0,16%1 984,68
  • OMX Vilnius0,33%1 196,05
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,51%8 575,38
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,21
  • 26.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ATV & TAVi impeerium kõigub

Eelmisel aastal liitis ATV Transpordi juhatuse esimees Tiit Porkveli oma firma Tallinna Autovedudega üheks kontserniks. Juurde osteti ka erinevatest autobaasidest koosnev ETK Auto. Nüüd ütleb Porkveli: «Praeguse tegevuse pealkiri on ellujäämine.» ATV & TAV Grupp on pidanud loobuma võlgadesse jäänud Viljandi Autokeskusest ja Tartu Autost ning pankrotistunud on OÜ Veoveerem.
Suurima Eesti kapitalil põhineva logistika kontserni laienemine oli liiga kiire.
Liiast oli ETK Auto ost. Juurde saadi 70 autot. Mitme veofirma juhid kinnitavad mõtet, et transpordituru langusele pöördumisel võis olla raske leida tööd suureks paisunud autopargile (kontserni kuulub veofirmadest ka Saku AB ja Baltlink).
Õige oli langeva käibetrendiga Tallinna Autovedude ja tõusujoonel ATV Transpordi ühendamine. Dubleerivate üksuste koondamisel tõuseb efektiivsus.
Porkveli on kindel, et teoreetiliselt oli õige ka veoturu tippseisus tehtud ETK Auto ost. Paraku pöördus veoturg pärast ostutehingut langusele. Ettevaatlikuks oleks pidanud tegema eelmise aasta alguses Eestisse lisandunud üle 300 uue veoki, mille ostmisel puudus tihti majanduslik alus ja mille omanikud hakkasid ründama dumpinghindadega.
Porkveli seletuste kohaselt pole ETK Autolt saadud Viljandi ja Tartu autofirmade võlad seotud veoturul tekkinud raskustega ja need firmad ei kuulugi enam ATV & TAV Gruppi. Kuid autode üleviimine nendest ettevõtetest teistesse ATV & TAV Grupi firmadesse, mille järel võlgades firmad paar korda kiirelt omanikke vahetasid, jättis ATV & TAVile teiste vedajate silmis külge kahtlase varjundiga pleki.
Viljandi Autokeskuse ja Tartu Auto võlgadest ning omanikevahetustest loe järgmisest transpordi rubriigist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele