• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 16.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubamärgid kodulehel otsapidi välismaal

Eesti ettevõtjad on avastamas interneti võimalusi oma kaupade ja teenuste pakkumisel. Sellise tegutsemise eelised on ilmsed -- minimaalsete kulutustega on firmadel võimalik oma kaupa või teenust pakkuda praktiliselt kõigis maailma riikides.
On loomulik, et Eesti pangad leiavad kliente riikidest, kus (elektron)pangateenused pole samavõrd arenenud või kus pankade tegevus on muul moel takistatud.
Koduleheküljed kätkevad endas ka riske. Interneti rahvusvahelisele iseloomule vastandub kaubamärkide territoriaalsus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti ettevõtja koduleheküljel olev pakkumine on kättesaadav ka riigis, kus Eesti ettevõtja kaubamärgiga identne kaubamärk osutub registreerituks teise isiku nimel. Nii võib Eesti ettevõtja tahtmatult osutuda kaubamärgiõiguste rikkujaks selles riigis.
Seega, enne Interneti eeliste kasutamist peaks ettevõtja arvestama samade reeglitega, nagu mis tahes välisturule minekul:
- läbi tuleb viia kaubamärgipuhtuse otsing;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kaubamärk tuleb registreerida kõigis riikides, kus ettevõtja kaupa või teenuseid pakutakse (loe: kus ettevõtja pakkumine on kättesaadav).
Meenutan, et Eesti ettevõtjate käsutuses on kaubamärkide rahvusvahelise registreerimise Madridi kokkuleppe protokoll, mille kohaselt on ühe taotlusega ning mõistlike kulutustega võimalik saada kaubamärgile õiguskaitse paljudes riikides.
Lõpetuseks -- kuna ettevõtja koduleheküljed on parim info naaberriikide konkurentidele, võib juhtuda, et Eesti ettevõtja avastab välisturule tungides oma kaubamärgi registreerituna sealse konkurendi nimel.
Et seda vältida, peaks iga ettevõtja juba strateegilise planeerimise etapis määrama, millistes riikides lähema kümne aasta (kaubamärk kehtib üldjuhul niikaua) jooksul kavatsetakse oma toodangut turustada ning milliste kaubamärkide all.
Autor: Mart- Enn Koppel

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele