• OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,35%5 744,27
  • DOW 300,94%42 381,47
  • Nasdaq 1,92%18 124,67
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 225−0,18%37 608,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,35%5 744,27
  • DOW 300,94%42 381,47
  • Nasdaq 1,92%18 124,67
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 225−0,18%37 608,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • 23.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fordi müüjad ühinevad

Enne ühinemisprotsessi käivitumist tänavu kevadel tõi Forde maale Belesta OÜ, kes oli edasimüüjate Fordi Keskus, Ülemiste Autokeskus, Jõe Autokeskus ja Iru Autokeskus omanik. Tootjatehase soovitusel liidetakse neli diilerfirmat vahetatud juhtkonnaga ASi BFK Fordi Keskuse nime alla ning ühendatud firma on alates juulist ainsana Fordide Eestisse tooja. OÜ Belesta jääb vaid omanikurolli.
BFK Fordi Keskuse uue juhataja Raigo Roosve sõnul on Fordide müüjate ühinemine tegelikult juba toimunud, kuid juriidiliselt lõpeb ühinemine septembris. «Kui enne konkureerisid Fordide müüjad omavahel, siis ühise juhtkonna, strateegia ning turundus- ja müügiplaaniga hakkame konkureerima teiste automarkide müüjatega,» ütles Roosve. Peale tegevjuhi vahetusid BFK Fordi Keskuses finantsdirektor, müügidirektor ja varuosakeskuse direktor. Endine Fordi Keskuse tegevjuht Peeter Sergo läks tööle Saabide ja Jaguaritega kauplevasse ASi Viking Motors, kus ta hakkab juhtima kavandatavat Opelite müügiprojekti.
Roosve märkis, et BFK Fordi Keskus kavatseb ühinemise abil müüki suurendada. «Eesmärk on Ford Focus ja Ford Mondeo viia oma klassis enimmüüdavaks mudeliks,» rääkis Roosve. «Praegu on Fordi uute sõiduautode turuosa 8 protsenti, järgmiseks aastaks tahame saavutada 10protsendilise turuosa,» märkis ta. Roosve lisas, et tänu ühinemisele hoitakse kulutuste pealt kokku, mistõttu esimesel poolaastal nullkasumiga töötanud nelja Fordi müüja ühendatud kasum peaks teise poolaasta lõpuks kerkima mitmele miljonile kroonile.
Uute autode müügis Fordist eespool olevate autode müüjate sõnul on plaan saada Fordiga turuliidriks ebarealistlik. Praegu enimostetavaid Toyota sõidukeid müüva ASi ELKE-Auto müügijuht Melvin Sinirand leidis, et Ford võib turuliidriks saada juhul, kui kahte autot hakatakse müüma ühe sõiduki hinnaga. «Praeguse strateegia ja normaalse müügipoliitikaga on see võimatu,» sõnas Sinirand. «Võib-olla saavad Ford Mondeo ja Focus müüginäitajatelt esikolmikusse, aga ma ei usu, et nad Toyota Corolla ja Avensise müügitulemust suudavad mõjutada,» märkis Sinirand. Eestis müüb praegu auto hind, tõdes ta.
Honda Civicu müügiga Ford Focust edestava ASi Veho Eesti müügidirektor Ando Nõel sõnas, et ilma erilise nipita Fordi müügitulemusi turu parimaks ei tõsta. Samas pole eriline nipp mitte midagi muud kui igale müüdavale autole pealemaksmine, leidis Nõel. «Müüb ikkagi hind, kui näiteks Toyota pakub nullintressiga liisingut, siis ostetakse ka neid kõige rohkem,» rääkis Nõel. «Kui Fordide müüja dumpingut tegema ei hakka, siis ma kahtlen Focuse ja Mondeo kavandatud edus,» lisas ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele