• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 23.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seo strateegia igapäevaeluga

Et tänases hinnasõjas ellu jääda, nõuavad tippjuhid tiimidelt järjest enam ja enam efektiivsust. Samas on tiimid sageli üksi jäetud, kuna organisatsioonidel puudub läbitöötatud strateegia. Tippjuhtidel on küll ette näidata strateegia dokument, kuid paraku pole nad piisavalt vaeva näinud, et see igapäevaeluga otseselt seostuks. Strateegia loomise ja elluviimise lahknevustest enamlevinumad on neli juhtumit.
I juhtum: visioon ja strateegia on ähmased. Selle põhjuseks on 1) strateegiliste punktide omavaheline haakumatus, 2) liigne abstraktsus või 3) võtmeisikute konsensuse puudumine. Selle vältimiseks tuleb kaasata strateegia väljatöötamise algetappi piiratud arv inimesi ja edasise konsensuse saavutamiseks teha tiimitööd kõikidel tasanditel.
II juhtum: strateegia pole seotud igapäevatöö eesmärkidega. Siin on tegemist vajakajäämisega personaliarenduse valdkonnas. Nimelt tuleb organisatsiooni strateegiast lähtuvalt kirjutada mõõdetavad aasta- ja kuueesmärgid igale tiimile ja töötajale. Eesmärkide saavutamine tuleb siduda tulemustasuga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

III juhtum: strateegia elluviimine pole seotud organisatsiooni pika- ja lühiajaliste rahaliste ressursside jaotusega. Selle probleemi põhjuseks on prioriteetide puudumine. Siit tulenevalt ei jätku strateegiliste eesmärkide realiseerimiseks rahalisi vahendeid.
IV juhtum: tagasiside töötulemustest on taktikaline ega ole seotud strateegiliste eesmärkidega. Selle põhjuseks on suutmatus eristada tegevusi, mis tagavad pikaajalise edu. Strateegilise tagasiside puudumisel reageerib organisatsioon pelgalt turumuutustele, mitte ei juhi neid.
Kui ülalöeldule sõjapidamisest paralleeli tõmmata, on kahetsusväärselt tegemist olukorraga, kus 1) sõdurid ei usu väejuhi sõjaplaani, 2) lahingueesmärgid ei haaku sõja peaeesmärgiga, 3) elavjõudusid ja tehnikat raisatakse mõttetult ning 4) väepealik kiidab ja sarjab sõdureid ebaoluliste pisiasjade pärast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele