ÄP fototoimetus • 20 september 1999

Financial Times täiustab võrguväljaannet

Erinevalt ft.com-i pearivaaliks tõusnud USA väljaandest TheStreet.com, mis pakub uudiste kõrval ka tervet rida finantsteenuseid investoritele ja aktsiaomanikele, pole FT võrguväljaanne seni paberkandjast oluliselt erinenud. Peale päevauudiste on lugejatel kasutada olnud ka ülemaailmne majandusuudiste arhiiv.

Nüüd tahab börsiettevõte Pearson, kellele FT kuulub, lisada ft.com-ile tulevast aastast tasuta otsingumootori, mis aitab üles leida lugejaid huvitavat majandusalast informatsiooni.

Selleks on Pearson sõlminud lepingud USA firmadega Razorfish, kes on ekspert võrgulehekülgede kujundamisel, ja Inktomi, kes tegeleb otsingumootoritega.

Kokku plaanib Pearson Internetiga seotud projektidesse tänavu investeerida 120 miljonit naelsterlingit ehk 2,9 miljardit Eesti krooni, mis on kaks korda enam kui mullu ning ligi 30 miljoni võrra enam, kui algselt plaaniti.

Kolmandiku summast ehk 40 miljonit naelsterlingit, moodustab investeering Financial Timesi.

Pearsoni sunnib tagant võrguväljaannete hulgas järjest tihenev konkurents. Perspektiivis tahab TheStreet.com tulla nii Briti kui Euroopa turule ning oma aktsiad Londoni börsil noteerida. Ka uudisteagentuur Reuters plaanib finantsuudiste ja -teenuste kvaliteedi parandamisse investeerida ligi 20 miljonit naelsterlingit.

Ft.com-i uus sisu hakkab täiendama ajalehe edukat paberväljaannet. FT tiraazh on viimase aastaga kasvanud 10--15 protsenti, ulatudes praegu 400 000-le. Väga hästi on õnnestunud panus USA-le, kus ajalehe tiraazh peaks aasta lõpuks jõudma 100 000-le. Eesmärk on jõuda nelja aasta pärast 200 000-lise tiraazhini.

Autor: ÄP

Hetkel kuum