• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ise uurida on odavam kui osta

    Iga müüki mõjutava otsuse tegemise alguses on vaja võimalikult palju infot. Teabe õigsus ja uudsus tagavad otsuse kvaliteedi, millest sõltub tulemus.
    Kui teha turu-uuring ise, tuleb arvestada 10 000--15 000 kroonise kulutusega, sisse ostes aga 20 000--30 000 krooniga.
    Kaasaegne arvutustehnika võimaldab meil teha tooterühmade väljavõtteid ja jaotusi, mida turu-uuringud reeglina ei hõlma.
    Arvutustehnika aitab jälgida müügistatistikat: kes millist kaupa eelistab, milline piirkond millist toodet tarbib. Näiteks turunduses on väga oluline, millist värvi toodet ühes või teises riigis kõige enam küsitakse.
    Sisseostetavate uuringute põhipuudus on see, et need võivad olla ebaobjektiivsed põhimõttel «kes maksab, selle pilli järgi tantsitakse».
    Üldjuhul on spetsialiseerunud firmalt võimalik tellida ülevaatlikum uuring, aga ise küsitledes saab spetsiifilisemaid andmeid.
    Juhul kui otsustatakse firmasiseselt teha turu-uuringuid, peab lisaks kogenud turundusinimesele olema täiendavalt nii materiaalseid kui ajalisi ressursse.
    Turu-uurimise alguses on soovitav:
    - määratleda turu-uuringu eesmärk (mida soovitakse saavutada);
    - panna paika uuringu metoodika, milles koostatakse küsitluse ankeet ja määratakse veamäär;
    - vastajad jagada vastavalt eesmärkidele gruppideks.
    Edasi toimub rutiinne andmete kogumine, millesse saab kaasata firma teisi töötajaid. Arvestama peab tööaja kuluga ja telefoni kasutamise eest maksmisega, samuti võib kombineerida eri kliendirühmade küsitlust mitmete küsitlusviisidega.
    Vastused tuleb süstematiseerida. Lihtsamatel juhtudel sobib Microsoft Excel 7.0 programm.
    Autor: Uku Randmaa
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Peaministri koroonakriisi avaldus: valitsus on valmis ka järgmisteks sammudeks
Riigikogus koroonakriisi teemal poliitilise avalduse teinud peaminister Kaja Kallas avaldas lootust, et praegustest piirangutest piisab.
Riigikogus koroonakriisi teemal poliitilise avalduse teinud peaminister Kaja Kallas avaldas lootust, et praegustest piirangutest piisab.
Raadiohommikus: kui palju kallinevad kinnisvara, kütus ja autod?
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis sukeldume kinnisvarasse ja autode maailma, aga ei jäta kõrvale ka kütuseturgu või muusikaäri.
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis sukeldume kinnisvarasse ja autode maailma, aga ei jäta kõrvale ka kütuseturgu või muusikaäri.