22. september 1999 kell 22:00

Sinine valgustus loob karge jume

Siemensi kontorid on üle maailma sarnaste kujunduselementidega, kasutades palju klaasi ja metalli.

Siemensil kui ülemaailmsel korporatsioonil on välja töötatud oma büroode kujundamise põhimõtted. Korporatsiooni kataloogi järgi saab iga büroo rajaja endale sobiva lahenduse leida. Kujunduse põhiprintsiip on läbipaistvus koos jaheda metallikarva läikega. Kujundusvärvid on sinine-punane-valge, millest Eesti büroos on valdav sinine.

Hõbedase metalse läike taustal lisab sinine ruumile kargust ja jahedust juurde.

Seda on leevendama pandud pehmelt looklev klaasseintega koridor büroo sinises pooles, teine pool, mille valitsev toon on punane, on tavapäraselt rangete sirgete seintega.

Kogu kujunduse aktsent on sinised valgustid. Lookleva koridori lae äärt jälgiv ribavalgusti siniste kuubikutega on ainulaadne, kuid maksis 100 000 krooni ringis.

Kui klaasseinad on büroodes juba tavapäraseks saanud, siis üllatav on siiski läbi klaasseina kraanikaussi ja peeglit vaadata.

Büroos palju suuri eksootilisi taimi. Kaasaegne tehnoloogia peab olema loodusesõbralik, seega ei soovi me tehnoloogiat ja loodust vastandada vaid pigem ühendada, selgitab Siemensi tegevdirektor Avo Tihamäe.

Ruumide valgustus on juhitav infrapunase kiirega, valguse lüliti on nagu televiisori pult. Nõupidamiste ruumis kasutatakse valguslage.

Põrandakatte hallid triibud jagavad ruumi tsoonideks, mida rõhutab värvilahendus.

Kuna Siemens annab üldise kujundusprintsiibi ette, jääb endale vähem mängumaad. Sisekujundajal oli kasutada kaust materjalidega, kuid teisi Siemensi büroosid külastanud inimestena olime ka meie kogu aeg tegemise juures nõuga abiks.

Mööbel on valitud Martelast, sest nende kvaliteet on meile teada. Vastupidavus on mööbli juures esmatähtis. Hinda me see juures ei arvestanud, see on sisustuse kõige väiksem kulu, tunduvalt enam läks maksma kogu tehnoloogia.

Kõige kallim oli korralik õhukonditsioneeride süsteem, mida igaüks saab oma toas ise reguleerida. Kui midagi ette heita, siis ehk maja kitsast fuajeed, see võinuks avaram olla.

Tellijapoolne kaasamõtlemine oli tugev, kuid survet siiski polnud. Üldmuljega olen küll rahul, kuid alati tahaks paremat. Siemensi korporatiivne kujunduslaad eeldab tehnitsistlikku, kuid samas esinduslikku üldpilti. Ruumi aktsentideks on sinised valgustid, samuti sai oma käe järgi välja töötatud sekretäri klaasist-metallist töökoht. Viiest-kuuest väljapakutud lahendusest sobis tellijale enam lookleva koridoriga variant. Minu pakutud põrandalahendus sisaldas ka sinist, kuid keskuses eelistati hallvalget lahendust. Pakkusime välja ka pisut atraktiivsema WC lahenduse, millega tellija teatud kõhklustega õnneks nõustus. Imago on Siemensi büroodes ühesugune, samuti maja välisilme.

Autor: Anu Tarvis

Hetkel kuum