Kristina Traks • 26 september 1999

Lacto üritab saada kõige suuremaks piimatööstuseks

«Piimatoodete osas on juba kõva konkurents ja nüüd on väga oluline konkreetne kaubamärk,» ütles Tallinna piimatööstuse turundusjuht Alvar Pel?t. «Peale tugeva kaubamärgi on tööstusele oluline omada võimalikult laia sortimenti.»

«Eesti turgu nad ei saa,» ütles Saaremaa liha- ja piimatööstuse direktor Ahti Viilup. «Linnapiimatoodete osas on Tallinna piimatööstus, Laeva Meierei ja Ühinenud Meiereid oma kaubamärkidega tugevalt turul.»

Lacto toodab praegu siseturule võid, hapukoort, joogipiima, petti, juustu, kohupiima ja kohukesi. Tooteid ühendavat kaubamärki Lactol pole.

«On absurd, et Eestis on nii palju piimatööstusi,» ütles ASi Lacto juhatuse esimees Yaqub Haidary reedel uut tehast avades. «Keegi tööstustest peab ära kukkuma.»

Lacto uus pulbri- ja piimatööstus peaks päevas ümber töötlema 300 tonni piima. Üle 200 miljoni krooni maksnud tehase ehitamiseks võttis Lacto laenu Hansapangast ja Prantsuse Societe General Bank'ist. Investeering peaks ennast Haidary sõnul ära tasuma 10 aastaga.

Lacto Euroopa partneri Hoogtwegt Group peadirektor Wim Boeri sõnul on piimandusturul hindade madalseis möödas. «Viimased kaks kuud on lõssipulbri hind maailmaturul tõusnud,» ütles Boer. «Ilmselt jätkub tõus järgneva 4--5 kuu jooksul.» Haidary sõnul on praeguste maailmaturuhindade juures reaalne, et ettevõtte aastakäive tuleb umbes 400 miljonit krooni.

Ahti Viilup ütles, et praeguste pulbrihindade juures 200 miljoni kroonine investeering ennast 10 aastaga ära ei tasu. «Pulbrihind on langenud 1900 dollarilt 1200 dollarini tonni eest ja tõuseb väga visalt,» ütles Viilup.

Lacto ekspordib 70% oma toodangust. Sellest ligi pool müüakse Prantsusmaal. Viimastel aastatel piimatootjatele kehva maksmisega silma paistnud Lacto maksis 1. augustiks ära kõik vanad võlad. Haidary kinnitusel pole ettevõttel praegu võlga piimatootjate ees.

Hetkel kuum