Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas ekspedeerijate litsentseerimine on vajalik?

    Teede- ja sideministeeriumis on ettevalmistamisel autoveoseadus. Autovedajad soovivad seadusesse sisse suruda ekspedeerijate litsentseerimse nõude, ekspedeerijad leiavad, et see on mõttetus.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu peab vajalikuks ekspediitorteenuse litsentseerimist.
    - Kvalitatiivne litsentseerimine aitaks veoturul kõrvale tõrjuda nõrga ettevalmistusega ekspediitorid, kel puudub vajalik kohane finantsseisund, teoreetilised teadmised ja praktilised kogemused. Samuti tõkestataks sellisel viisil nn libaekspediitorite tegevust, kelle äriidee seisneb autovedajate tüssamises.
    Nimetatud kategooria ettevõtjate tegevuse tõkestamine vähendaks peale autovedaja riskide ka tellija riske.
    - Litsentseerimine mõjuks positiivselt ekspediitorite tsunfti stabiliseerumisele ning soodustaks usaldusväärsete ja oma ala tundvate ettevõtjate juurdetulekut ekspedeerimisturule.
    Last but not least.- Litsentseerimine aitab stabiliseerida veohindasid, sest praegu võib veotellimus läbi käia kuni seitse vahelüli, millest igas napsatakse 50--100 Saksa marka. Viimane vedaja teostab vedu veoraha eest, mis on võrdne omahinnaga või alla selle.
    Eelneva jutu täienduseks lisan: selleks, et alustada rahvusvahelist autoveondust, peab ettevõtja lõpetama vastavad tasulised kursused, st omama teatud kompetentsi, head mainet ja kohast finantsseisundit, mis on praegu 3000 eurot auto kohta ja lähiajal tõuseb kuni 9000 euroni esimese ja 5000 eurot iga järgmise auto kohta.
    Rääkimata autorongi maksumusest + kindlustus + kütus + teemaksud + autojuhi töötasu + komandeering + veoload + viisad jne.
    Peale selle peab vedaja liituma Carnet Tir tollisüsteemiga: sisseastumismaks 5000 USA dollari eest. Vedaja krediteerib kogu logistilist ketti ja sellega teatud määral Eesti eksporti-importi kuni kaks kuud (s.o arve tasumise aeg). Ettemaksu rakendamise tava konkurentsi tingimustes ei ole mõeldav.
    Saan aru, et litsentseerimine ei ole kõige parem lahendus, kuid midagi efektiivsemat ei ole praegu pakkuda.
    - Ebaselge on eesmärk, mida litsentseerimisega taotletakse. Ainuke tõsiseltvõetav põhjus, miks litsentseerimisest tasub rääkida, on tarbijakaitseliste aspektide silmaspidamine. ERAA ning ministeerium ekspedeerimisettevõtete klientide huve ei esinda ning seetõttu ei saa tarbija huvide esindamisest juttugi olla. Enamgi veel, ekspedeerijate assotsiatsiooni enda kontaktidest meie kliente ühendavate katusorganisatsioonidega oleme aru saanud, et nemad ei pea litsentseerimist mingil kujul vajalikuks.
    - Litsentseerimise üks peamistest eesmärkidest on alati turulepääsejate arvu piiramine. Seega peaksid litsentseerimisest olema eeskätt huvitatud praegused ekspedeerimisfirmad ise, et enda turul püsimist kindlustada. Võin üsna kindlalt väita, et ekspedeerimisettevõtted seni ise niisuguse initsiatiivi taga ei ole. ERAA kui rahvusvahelisi autovedajaid ühendav liit esindab ekspedeerimisfirmade allhankijate huve. Minu loogika kohaselt peaksid allhankijad just olema ise huvitatud, et ekspedeerimisturul säilib eluterve konkurents ning sellest tulenevalt nende klientide ring oleks võimalikult lai.
    - Litsentseerimine on alati seotud kuludega. Selge on see, et lõppude lõpuks maksab need kulud kinni tarbija, kuna vastavad kulud sisalduvad pakutavas teenuse või toote hinnas. Mulle jääb täiesti arusaamatuks, miks võitleb teede- ja sideministeerium transpordi- ja logistikateenuste hinnatõusu eest Eesti turul ning seega tööstus- ja teenindusettevõtete väheneva konkurentsivõime eest rahvusvahelistel turgudel.
    - Eesti ekspedeerijate assotsiatsioonile teeb tõsisemat muret meie klientide huvide piisav kaitstus koostööl ekspedeerimisettevõtetega. Tõenäoliselt efektiivseim ning odavaim lahendus on toimiva vastutuskindlustussüsteemi ülesehitamine, mis eeldab ka vastavat seadusandlikku baasi. Selle loomisele peaks olema suunatud teede- ja sideministeeriumi energia, mitte konkurentsi vähendamisele ning teenuste hinnatõusule antud turul.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.