Jungent saab eeskuju ka Eesti turult, Baltika ammutab inspiratsiooni Läänest. Jungent suurendab turunduseelarvet, Baltika vähendab.
Turunduse nurgakivid
- - tugev side lõpptarbijaga. Tähtsaim on jaekaubandusvõrk ja püsikliendisüsteem.
- teeninduskvaliteet oma jaeketis (personali valik ja väljaõpe) ja edasimüüjate juures (hulgimüüjate valik ja igakülgne tugi)
- ostukeskkond üldisemalt
- oma kollektsioonide ülesehitamine
- tootearenduse sidumine kaubanduse ja tootmisega
- rahvusvahelisus: Baltika tegutseb 10 turul
Eeskujud
- Rahvusvaheliselt on olnud eeskujudeks Hugo Boss ja Next. Esimeselt oleme õppinud märgi ülesehitamist ja arendamist, Nexti eeskuju oleme kasutanud oma kaubanduse (Baltmani-kett) logistilise juhtimise ülesehitamisel.
Turundus-eelarve
- Turunduseelarve on Baltikas olnud seotud müügikäibega. Samas ei ole eelarve suurus ja turunduse osatähtsus alati omavahel seotud. 1999. aastal on Baltikas olnud efektiivsus üks turunduse märksõna ja seeläbi on turunduseelarve võrreldes 1998. aastaga isegi vähenenud.
Tulevik
- - kahe regionaalse (Balto-Skandia regioon) brand'- i väljaarendamine
- jaemüügivõrgu arendamine (Balti riikides, Poolas ja Vene)
- paindlikkus nii tootmises kui pakkumises
- laienemine uuele turule
Turunduse nurgakivid
- Jungent on tegutsenud aastast 1991 ning teadliku turundusega alustasime kaks aastat hiljem.
Üksikute reklaamide «ilmutamine» ja meediasse paiskamine on asendunud teadlikuma turundustööga, kus «kõik kahurid peavad paugutama üheaegselt». Pean silmas müügitööd, müügitoetust, reklaami ja suhtekorraldust.
Eeskujud
- Eeskujusid võib pea iga nädal leida Eesti meediast, ei pea tingimata Lääne-Euroopasse vaatama. Samas, kui Eesti teleklipp ja meediaplaneering on hea, siis esineb suuri möödalaskmisi kauba jaotuses või poe väljapanekus.
Turundus-eelarve
anud suurusjärgus 5--10 kordseks seoses tihenenud konkurentsiga. Ei ole ühtegi näidet esitada, kus reklaamimata toode oleks Eesti turul ellu jäänud. Seetõttu müüb Jungent ainult esmatarbekaupu, mille tootjad usuvad müügi- ja reklaamitoetusse.
Tulevik
- Eesti tarbijas on selgelt tekkinud margilojaalsus. Tuleb endiselt «vanu häid asju meelde tuletada» ja võimalusel «vanu asju uueks teha». Tugevas hinnakonkurentsis toodete vahel tuleb oskuslikult planeerida müügiedenduskampaaniad, et tarbijaostusid stimuleerida! Ja seda tuleb teha õigel ajal! Tootjad-hulgimüüjad suunavad üha enam müügi- ja reklaamitoetustest otse kliendile.