Raamat lähtub statistikast, mille kohaselt 80% inimeste ajast, vahenditest ja ressurssidest kulutatakse asjadele, millega saavutatakse oodatust ainult 20%. Sama toimib ka vastupidi: 20% aja-, jõu- ja ressursikuluga saadakse 80% tulemustest. Retsept edu saavutamiseks on Richard Kochi kinnitusel seega lihtne: tuleb selgitada välja see ülioluline 20%, mis määrab edukuse ja heaolu -- ning suunata sinna kõik ressursid.
Raamatut kommenteerides rõhutab Kersti Kracht ASist Kermon, et eriti tähtis on 80:20 printsiip kaubanduses. «Tuleb jälgida, et 20% klientidelt saadud tulu ei kulutata ära sellele, et ülejäänud 80% klientidele iga hinna eest müüa,» märgib Kracht. Tema sõnul ei saa mööda minna raamatu kolmandast osast, mis peaks stressis või ajahädas firmajuhtidele lausa piibli eest olema: töötage vähem, teenige ja nautige rohkem.