Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uute klientide võitmise asemel kinnista firma külge olemasolevaid

    Integreeritud turunduskommunikatsiooni iseloomustab eesmärgipärasus ja tulemuste mõõdetavus. Pidevalt uute klientide võitmise asemel pööratakse suuremat tähelepanu klientide säilitamisele ja kinnistamisele firma külge.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooni (ITK) plaani koostamist alustatakse teiselt poolt kui tavaliselt. Muidu on tavaks jagada eelnevalt kindlaks määratud suurusega kommunikatsioonieelarve funktsionaalselt: näiteks suurem osa reklaamile, väiksem osa avalikkussuhetele, müügiedendusele ja jaotuskanalite motiveerimiseks. Jaotuse mudeliks on sageli eelmise aasta eelarve ja eesmärgiks oodatav müügikasum. See lähenemine võib viia ebarealistlikest eesmärkidest lähtuvate ja ebaefektiivsete kommunikatsiooniprogrammideni.
    ITK strateegia koostamisel alustatakse tarbijate ja ettevõtte käekäiku mõjutavate sidusrühmade tundmaõppimisest, selle põhjal püstitatakse eesmärgid, võimaluse korral mõõdetavatena. Suhtlusprogramm erinevate tarbija- ja sidusgruppide mõjutamiseks koostatakse eesmärkidest lähtuvalt, valides nende jaoks parimad vahendid.
    Analüüsi tulemusel võib selguda, et seni kasutatud massreklaami asemel on efektiivsem näiteks investeerida hoopis klientide tehinguid kajastava andmebaasi loomisesse, et teha efektiivselt suhtlusturundust.
    ITK strateegia väljatöötamisel identifitseeritakse kõik punktid, kus sidusrühmadel on võimalus brand'iga kokku puutuda. See hõlmab info kogumise ja ostu protsessi, toote kasutamist, avalikke allikaid. Analüüsige seda tsüklit läbi kliendi silmade ja näete, mida klient võib brand'iga/firmaga kokku puutudes kogeda ja milline mulje talle jääb.
    Niisugused kogemused on tunduvalt tugevama ja pikaajalisema mõjuga kui reklaam. Ei ole mõtet panustada rohkem reklaami, kui kliendid lahkuvad näiteks puudujääkide pärast teeninduses. Kuna reklaam oma olemuselt ei ole kliendile eriti usutav infoallikas, tekivad käärid selle vahel, mida lubate oma reklaamis ja mida klient tegelikult kogeb. See kahjustab kliendisuhet ja võib lõppeda kliendi kaotamisega.
    Klientide arvamused ja kaebused on seetõttu väga väärtuslik infoallikas, mida tuleb tõsiselt võtta. Veelgi enam, kommunikatsiooniprogrammi abil tuleks kliente julgustada tagasisidet andma, mis omakorda võimaldab nende vajadusi paremini täita.
    Läbimõeldud suhtlusprogramm suurendab klientide rahulolu, mis on lojaalsuse alus. Kõik sõnumid (reklaami, teeninduse jm sõnumid) peavad lähtuma ühtsest ideest, milleks on brand'i väärtused või firma missioon.
    Integreeritud turunduskommunikatsioon aitab luua ja säilitada lojaalset klientuuri. Suunates täpselt ressursse õigesse kohta, väldite ebaefektiivseid kulutusi ja hoiate kokku raha.
    Autor: Helen Noormets
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Kohus nõuab ettevõtjalt äritüli keskel sadu tuhandeid eurosid
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.