• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uute klientide võitmise asemel kinnista firma külge olemasolevaid

    Integreeritud turunduskommunikatsiooni iseloomustab eesmärgipärasus ja tulemuste mõõdetavus. Pidevalt uute klientide võitmise asemel pööratakse suuremat tähelepanu klientide säilitamisele ja kinnistamisele firma külge.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooni (ITK) plaani koostamist alustatakse teiselt poolt kui tavaliselt. Muidu on tavaks jagada eelnevalt kindlaks määratud suurusega kommunikatsioonieelarve funktsionaalselt: näiteks suurem osa reklaamile, väiksem osa avalikkussuhetele, müügiedendusele ja jaotuskanalite motiveerimiseks. Jaotuse mudeliks on sageli eelmise aasta eelarve ja eesmärgiks oodatav müügikasum. See lähenemine võib viia ebarealistlikest eesmärkidest lähtuvate ja ebaefektiivsete kommunikatsiooniprogrammideni.
    ITK strateegia koostamisel alustatakse tarbijate ja ettevõtte käekäiku mõjutavate sidusrühmade tundmaõppimisest, selle põhjal püstitatakse eesmärgid, võimaluse korral mõõdetavatena. Suhtlusprogramm erinevate tarbija- ja sidusgruppide mõjutamiseks koostatakse eesmärkidest lähtuvalt, valides nende jaoks parimad vahendid.
    Analüüsi tulemusel võib selguda, et seni kasutatud massreklaami asemel on efektiivsem näiteks investeerida hoopis klientide tehinguid kajastava andmebaasi loomisesse, et teha efektiivselt suhtlusturundust.
    ITK strateegia väljatöötamisel identifitseeritakse kõik punktid, kus sidusrühmadel on võimalus brand'iga kokku puutuda. See hõlmab info kogumise ja ostu protsessi, toote kasutamist, avalikke allikaid. Analüüsige seda tsüklit läbi kliendi silmade ja näete, mida klient võib brand'iga/firmaga kokku puutudes kogeda ja milline mulje talle jääb.
    Niisugused kogemused on tunduvalt tugevama ja pikaajalisema mõjuga kui reklaam. Ei ole mõtet panustada rohkem reklaami, kui kliendid lahkuvad näiteks puudujääkide pärast teeninduses. Kuna reklaam oma olemuselt ei ole kliendile eriti usutav infoallikas, tekivad käärid selle vahel, mida lubate oma reklaamis ja mida klient tegelikult kogeb. See kahjustab kliendisuhet ja võib lõppeda kliendi kaotamisega.
    Klientide arvamused ja kaebused on seetõttu väga väärtuslik infoallikas, mida tuleb tõsiselt võtta. Veelgi enam, kommunikatsiooniprogrammi abil tuleks kliente julgustada tagasisidet andma, mis omakorda võimaldab nende vajadusi paremini täita.
    Läbimõeldud suhtlusprogramm suurendab klientide rahulolu, mis on lojaalsuse alus. Kõik sõnumid (reklaami, teeninduse jm sõnumid) peavad lähtuma ühtsest ideest, milleks on brand'i väärtused või firma missioon.
    Integreeritud turunduskommunikatsioon aitab luua ja säilitada lojaalset klientuuri. Suunates täpselt ressursse õigesse kohta, väldite ebaefektiivseid kulutusi ja hoiate kokku raha.
    Autor: Helen Noormets
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Soome president kohtub reedel Putiniga
Pärast Soome presidendi Sauli Niinistö tänast kohtumist NATO peasekretäri Jens Stoltenbergiga andis presidendi kantselei teada, et reedel kohtub Niinistö Moskvas Venemaa presidendi Vladimir Putiniga.
Pärast Soome presidendi Sauli Niinistö tänast kohtumist NATO peasekretäri Jens Stoltenbergiga andis presidendi kantselei teada, et reedel kohtub Niinistö Moskvas Venemaa presidendi Vladimir Putiniga.
Masina- ja metallitööstuse TOPi võitja: kogu sektor kukkus suurelt
Masina- ja metallitööstuse TOPi võitja, laevade remondi ja ümberehitusega tegeleva SRC Groupi juht Hannes Lilp ütles, et kuigi kogu sektor kukkus eelmisel aastal pandeemia tõttu suurelt, suutis ettevõte tänu pikaajalisele strateegiale häid tulemusi teha.
Masina- ja metallitööstuse TOPi võitja, laevade remondi ja ümberehitusega tegeleva SRC Groupi juht Hannes Lilp ütles, et kuigi kogu sektor kukkus eelmisel aastal pandeemia tõttu suurelt, suutis ettevõte tänu pikaajalisele strateegiale häid tulemusi teha.