Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-kaubamajast e-pakkumisteni

    Kui veel aeg tagasi nähti internetikaubanduses üksmeelselt uut helklevat kullasoont meie üldises majandussurutise halluses, siis nüüd on hakanud tihenema pessimistlikumad seiskohavõtud.
    Juba on mõni arvaja välja öelnud, et Eestis on netikaubanduses tulevikku vaid plaatide, raamatute ja videode müügil. Vähem pessimistlikud lisavad sellesse loetellu veel ka arvutid ja nende tarkvaraprogrammid. Kõikide ühine mure on aga meie noorukese e-kommertsi suhteliselt tagasihoidlik käive.
    Skeptikute koorist on ehk kõige kainestavam info netireklaami atraktiivuse üldisest langusest maailma mastaabis. Lääne juhtivates majandusriikides on Interneti bannerireklaamidele klikkimine viimastel aastatel langenud neljalt protsendilt ühele.
    Kogu netikaubanduse ümber toimuv meediakaja on meil hetkel kummalisel moel keskendunud ühesuunalise tarbimisaktiivsuse analüüsile. Tüüpkäsitluses on internetikaubamajad üksnes Internetis surfajate tähelepanu staatilised püüdjad. Staatilised just selles mõttes, et kasutatakse küll bannereid ja muid meediareklaame võrgus surfajate oma koduküljele meelitamiseks, kuid ei tehta märkimisväärselt aktiivseid otsepakkumisi.
    Ometi on just nimelt võrk ideaalne müügikanal iga potentsiaalse kliendini jõudmiseks ja just talle tema personaalsust arvestades pakkumiste tegemiseks, kaotamata sealjuures sihtturu arvus ja ajalises operatiivsuses.
    Hiljuti alustas Ford Finland Interneti vahendusel aktiivset automüüki. See ei tähenda üksnes klassikalist autoveebi, kust iga huviline võib saada visuaalselt atraktiivset, põhjalikku ja võrdlevat infot eri mudelite hinna ja tehniliste omaduste kohta.
    Aktiivse automüügi puhul saadab edasimüüja ise täpselt koostatud sihtrühmale õigel ajal soodsaid pakkumisi. Pakkumisi, millest positiivses plaanis on väga raske, kui mitte võimatu keelduda.
    Interneti vahendusel sihtrühma elektronaadressidele saadetavad pakkumised võivad esmapilgul tunduda traditsioonilise otsepostituse võrguversioonina. Isegi kui see mõnel juhul ongi nõnda, on siiski võit sihtpersoonini jõudmise ajas ja täpsuses võrreldes kiripostiga märkimisväärne. Samas on professionaalne võrgupostitus oma paidlikkuselt ja personaalsuselt pea ammendamatu.
    Kuna võrgus surfajad jätavad tahes-tahtmata enda ja oma tarbimisharjumuste kohta erinevatesse serveritesse hulga informatsiooni, saab selle analüüsi kaudu koostada ajastuselt ja sisuliselt pea superpakkumisi. Piltlikult öeldes on näiteks autokaubanduses korraliku andmebaasi korral võimalik läkitada sooduspakkumisi nii värsketele juhilubade omanikele kui ka avariisse sattunutele.
    Ning kahtlemata võimaldab võrgu interaktiivsus potentsiaalselt kliendilt tuleva tagaside alusel komplekteerida just talle sobiv lisavarustus, valida välja kerevärv ja salongisisustuse materjal, täpsustada makse- või liisingutingimused ning leppida täpselt kokku kauba kohaletoomise aeg ja koht. Klient aga võib analoogseid netiläbirääkimisi pidada mitme autodiileriga korraga ning säästa nõnda oluliselt nii oma aega kui ka raha.
    Veelgi olulisem on interaktiivsus varuosade valikul. Kui klient suudab e-posti teel teavitada oma probleemist, siis kasutades varuosade reaalajas toimivat andmebaasi saab ta näiteks operatiivselt oma e-postkasti tagasisidet kõikidest uue varuosa soetamisega seotud küsimustest (hind, tellimisaeg, varuosa erinevad versioonid, hooluskodade aadressid jms). Kujutagem korraks alternatiivina paksu kataloogi või staatilist andmebaasi, kus hädasolijal tuleb ise õige jupp tuhandete teiste hulgast välja otsida...
    Seega -- internetikaubandus on ikkagi kahesuunaline kiirtee. Võitjad seal toimuvas rallis on firmad, kes suudavad ise esimesena õige kliendini kihutada.
    Autor: Raigo Roosve
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.