Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-kaubamajast e-pakkumisteni

    Kui veel aeg tagasi nähti internetikaubanduses üksmeelselt uut helklevat kullasoont meie üldises majandussurutise halluses, siis nüüd on hakanud tihenema pessimistlikumad seiskohavõtud.
    Juba on mõni arvaja välja öelnud, et Eestis on netikaubanduses tulevikku vaid plaatide, raamatute ja videode müügil. Vähem pessimistlikud lisavad sellesse loetellu veel ka arvutid ja nende tarkvaraprogrammid. Kõikide ühine mure on aga meie noorukese e-kommertsi suhteliselt tagasihoidlik käive.
    Skeptikute koorist on ehk kõige kainestavam info netireklaami atraktiivuse üldisest langusest maailma mastaabis. Lääne juhtivates majandusriikides on Interneti bannerireklaamidele klikkimine viimastel aastatel langenud neljalt protsendilt ühele.
    Kogu netikaubanduse ümber toimuv meediakaja on meil hetkel kummalisel moel keskendunud ühesuunalise tarbimisaktiivsuse analüüsile. Tüüpkäsitluses on internetikaubamajad üksnes Internetis surfajate tähelepanu staatilised püüdjad. Staatilised just selles mõttes, et kasutatakse küll bannereid ja muid meediareklaame võrgus surfajate oma koduküljele meelitamiseks, kuid ei tehta märkimisväärselt aktiivseid otsepakkumisi.
    Ometi on just nimelt võrk ideaalne müügikanal iga potentsiaalse kliendini jõudmiseks ja just talle tema personaalsust arvestades pakkumiste tegemiseks, kaotamata sealjuures sihtturu arvus ja ajalises operatiivsuses.
    Hiljuti alustas Ford Finland Interneti vahendusel aktiivset automüüki. See ei tähenda üksnes klassikalist autoveebi, kust iga huviline võib saada visuaalselt atraktiivset, põhjalikku ja võrdlevat infot eri mudelite hinna ja tehniliste omaduste kohta.
    Aktiivse automüügi puhul saadab edasimüüja ise täpselt koostatud sihtrühmale õigel ajal soodsaid pakkumisi. Pakkumisi, millest positiivses plaanis on väga raske, kui mitte võimatu keelduda.
    Interneti vahendusel sihtrühma elektronaadressidele saadetavad pakkumised võivad esmapilgul tunduda traditsioonilise otsepostituse võrguversioonina. Isegi kui see mõnel juhul ongi nõnda, on siiski võit sihtpersoonini jõudmise ajas ja täpsuses võrreldes kiripostiga märkimisväärne. Samas on professionaalne võrgupostitus oma paidlikkuselt ja personaalsuselt pea ammendamatu.
    Kuna võrgus surfajad jätavad tahes-tahtmata enda ja oma tarbimisharjumuste kohta erinevatesse serveritesse hulga informatsiooni, saab selle analüüsi kaudu koostada ajastuselt ja sisuliselt pea superpakkumisi. Piltlikult öeldes on näiteks autokaubanduses korraliku andmebaasi korral võimalik läkitada sooduspakkumisi nii värsketele juhilubade omanikele kui ka avariisse sattunutele.
    Ning kahtlemata võimaldab võrgu interaktiivsus potentsiaalselt kliendilt tuleva tagaside alusel komplekteerida just talle sobiv lisavarustus, valida välja kerevärv ja salongisisustuse materjal, täpsustada makse- või liisingutingimused ning leppida täpselt kokku kauba kohaletoomise aeg ja koht. Klient aga võib analoogseid netiläbirääkimisi pidada mitme autodiileriga korraga ning säästa nõnda oluliselt nii oma aega kui ka raha.
    Veelgi olulisem on interaktiivsus varuosade valikul. Kui klient suudab e-posti teel teavitada oma probleemist, siis kasutades varuosade reaalajas toimivat andmebaasi saab ta näiteks operatiivselt oma e-postkasti tagasisidet kõikidest uue varuosa soetamisega seotud küsimustest (hind, tellimisaeg, varuosa erinevad versioonid, hooluskodade aadressid jms). Kujutagem korraks alternatiivina paksu kataloogi või staatilist andmebaasi, kus hädasolijal tuleb ise õige jupp tuhandete teiste hulgast välja otsida...
    Seega -- internetikaubandus on ikkagi kahesuunaline kiirtee. Võitjad seal toimuvas rallis on firmad, kes suudavad ise esimesena õige kliendini kihutada.
    Autor: Raigo Roosve
  • Hetkel kuum
Janek Mäggi: riigile tuleb virutada veel eriline kirves!
Kõik ettevõtted peavad hoopis hindu tõstma nii kiiresti kui võimalik, sest ettevõtluse mõte ei ole heategevusliku supiköögi pidamine, vaid võimalikult suure majandusliku kasu saamine ning kaupade vahetamine kasumi maksimeerimiseks, kirjutab suhtekorraldaja ja endine riigihalduse minister Janek Mäggi.
Kõik ettevõtted peavad hoopis hindu tõstma nii kiiresti kui võimalik, sest ettevõtluse mõte ei ole heategevusliku supiköögi pidamine, vaid võimalikult suure majandusliku kasu saamine ning kaupade vahetamine kasumi maksimeerimiseks, kirjutab suhtekorraldaja ja endine riigihalduse minister Janek Mäggi.
Janek Mäggi: riigile tuleb virutada veel eriline kirves!
Kõik ettevõtted peavad hoopis hindu tõstma nii kiiresti kui võimalik, sest ettevõtluse mõte ei ole heategevusliku supiköögi pidamine, vaid võimalikult suure majandusliku kasu saamine ning kaupade vahetamine kasumi maksimeerimiseks, kirjutab suhtekorraldaja ja endine riigihalduse minister Janek Mäggi.
Kõik ettevõtted peavad hoopis hindu tõstma nii kiiresti kui võimalik, sest ettevõtluse mõte ei ole heategevusliku supiköögi pidamine, vaid võimalikult suure majandusliku kasu saamine ning kaupade vahetamine kasumi maksimeerimiseks, kirjutab suhtekorraldaja ja endine riigihalduse minister Janek Mäggi.
USA aktsiatel algas pulliturg
Tänase S&P 500 indeksi tõusuga jõudsid USA aktsiad uuele pulliturule.
Tänase S&P 500 indeksi tõusuga jõudsid USA aktsiad uuele pulliturule.
Reaalajas börsiinfo
Äri Eestimaal: Ida-Viru õlu kolib plekkpurki ja sihib välismaad
Koroonakriisis tekkinud raskuste tõttu on Purtse pruulikoda otsinud uusi eksporditurge ning käesoleval aastal on juba leitud kliente nii Itaaliast, Prantsusmaalt kui ka Bulgaariast. Ukraina sõja tõttu tekkinud kriis pani käsitööõlletootja aga vahetama isikupärase kujuga pudelid plekkpurkide vastu.
Koroonakriisis tekkinud raskuste tõttu on Purtse pruulikoda otsinud uusi eksporditurge ning käesoleval aastal on juba leitud kliente nii Itaaliast, Prantsusmaalt kui ka Bulgaariast. Ukraina sõja tõttu tekkinud kriis pani käsitööõlletootja aga vahetama isikupärase kujuga pudelid plekkpurkide vastu.
Ratastel suvila on täna Peipsi järve ääres, homme Vahemere rannikul
Matkasuvilad jäävad väiksemate suvilatega sarnasesse hinnaklassi, aga võimaldavad vastavalt ilmale ja meeleolule asukohta vahetada. Värskes Äripäeva raadio sisuturundussaates võtame vaatlusele alla matkasuvila kui elustiili ja kuulame reisimuljeid nii Eestist kui Itaaliast.
Matkasuvilad jäävad väiksemate suvilatega sarnasesse hinnaklassi, aga võimaldavad vastavalt ilmale ja meeleolule asukohta vahetada. Värskes Äripäeva raadio sisuturundussaates võtame vaatlusele alla matkasuvila kui elustiili ja kuulame reisimuljeid nii Eestist kui Itaaliast.
Cleantech: kuidas Eesti iduettevõte Bangladeshis maailma päästab
Seekordses „Cleantechi“ saates on külas Reverse Resourcese asutaja ja tegevjuht Ann Runnel ning Cleantech Estonia uus juht Kädi Ristkok.
Seekordses „Cleantechi“ saates on külas Reverse Resourcese asutaja ja tegevjuht Ann Runnel ning Cleantech Estonia uus juht Kädi Ristkok.
Saksamaa, Iirimaa ja Soome ajasid euroala majanduse langusse
Teine järjestikune kahanemisega kvartal ajas euroala majanduse langusse; miinuse põhjustas kolme riigi näitajate revideerimine allapoole.
Teine järjestikune kahanemisega kvartal ajas euroala majanduse langusse; miinuse põhjustas kolme riigi näitajate revideerimine allapoole.
„Arendada Eesti juhtimiskultuuri värskel moel ja parimate juhtidega? See konverents seda kindlasti tegi“
„Meid oli seal tänavu nii palju,“ võtab Macta Beauty Ilukaubamaja kaasasutaja Gretel Kikkas oma kogemuse Pärnu juhtimiskonverentsil osalemisest kokku ning lisab: “Me kõik oleme inimesed oma tugevuste ja nõrkustega, kuid kõigil meil on anda edasi oma kogemusi ja teadmisi. Pärnu juhtimiskonverentsil sain aru, et nende murede ja rõõmudega pole ma tegelikult üksi.“
„Meid oli seal tänavu nii palju,“ võtab Macta Beauty Ilukaubamaja kaasasutaja Gretel Kikkas oma kogemuse Pärnu juhtimiskonverentsil osalemisest kokku ning lisab: “Me kõik oleme inimesed oma tugevuste ja nõrkustega, kuid kõigil meil on anda edasi oma kogemusi ja teadmisi. Pärnu juhtimiskonverentsil sain aru, et nende murede ja rõõmudega pole ma tegelikult üksi.“

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.