Miks asute sellisele tööle?
Olen kaks aastat müünud Eesti viina Belgia supermarketites ning aidanud Clyde Kulli ja saatkonda Belgia seaduste osas, sest mul on sel alal kogemusi. Tegin Kullile ettepaneku, et ehk oleks Eestil seoses Euroopaga liitumisega vaja kommertsata?eed. Kullile idee meeldis ja mind palgati tööle.
Ma saan teist aru nii, et Eesti kaupu on Beneluxi maades võimalik hästi müüa?
Jah, on küll. Kui mul on probleeme mingi konkreetse kaubaartikli või selle pakendiga, siis võtan ühendust otse tootjaga ja palun teha muudatusi. Ma loodan, et Eesti firmad tahavad üha rohkem oma toodetega euroturule minna. Ja see on võimalik, kui on hea hinnaga kvaliteetne toode. On valdkondi, mis on aktiivsemad kui teised. Näiteks puit, mul on palju kontakte puidu ekspordi arendamiseks.
On teil ettekujutust, kui suur kasu võiks olla teie ühe aasta tööst rahalises mõttes?
Seda on väga raske öelda. Eile kohtusin Baltmani esindajaga ja neil pole mingit kontakti Beneluxiga. Samas on nad hea näide paindlikust firmast, kes suudab kvaliteetselt toota, järgides turu nõudlust.
Kummale on kaubandusesindaja vajalikum, kas suuremale või väiksemale ettevõttele?
Tundub, et väiksemad pisut pelgavad. Mul on valminud dokument, kuhu Beneluxi maadega kontakti otsijad saavad oma andmed kirjutada. Firmad ja eraisikud saavad märkida, kas soovivad osta, müüa või arendada mingit projekti. Dokument on olemas majandusministeeriumis ja Eesti Kaubandus-Tööstuskojas. Täidetud dokumendid tulevad minu kätte ja ma proovin otsida nendele andmetele sobivaima kontakti.
Nii saan teada, kes mida soovib. Lisaks kaubakontaktidele on minu eesmärk tutvustada Eestit investeerimispaigana. Ma saan koos esindajatega tulla siia ja näidata, kuidas saab Eestis toota. Eesmärk on sama -- aktiviseerida majandustegevust Eesti ja Beneluxi maade vahel.
Kuidas saab Eesti ettevõtja teiega suhelda?
Eestis hakkan käima 4-5 kuu tagant. Minu tööpiirkond on Belgia, Holland ja Luksemburg.
Inglise ärikeel on suhteliselt lihtne, eestlased saavad hakkama ka telefoni ja interneti abil. Kaks päeva nädalas olen kontoris ja helistan, faksin ning saadan e-kirju. Kolm päeva sõidan ringi, et luua kontakte, teha enda olemasolu märgatavaks, tutvustada Eestit.
Kui olen edastanud mõne Eesti firma andmed ja sealne kompanii ei vasta, siis helistan uuesti ning uurin, miks ta ei vasta.