Kuigi november on juba hea, suureneb detsembris müük veel 30%, rääkis Raadio2 ärijuht Toomas Teesaar. «Jõulud on raadio ni?ikaup,» ütles ta. Kui teiste kanalite kaudu hakatakse müüma juba oktoobri lõpus, siis raadio tuleb perioodi lõpus, selgitas Teesaar. «See on operatiivne reklaam, mis aitab kiiret tulemust saada.»
Raadio Elmari peatoimetaja Jaan Habicht ütles, et reklaamiseadusega lubatud mahtu eetris ei ületata, kuid on raske jõulureklaami programmi sisse hajutada nii, et see kuulajat tüütama ei hakkaks. «Usun, et detsember täidab meie aastaeelarvest kuni veerandi,» sõnas Habicht.
Ka Võru kohaliku Raadio Ringi reklaamidirektor Eve Eensaar ütles, et detsember võib anda aasta reklaamikäibest kuni viiendiku. «Kuu keskmisega võrreldes võib detsembri käive olla kuni 50% suurem,» lisas ta.
Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu kinnitas, et reklaam ei ületa 40% lehe mahust. «Kui tuleb rohkem, paneme lehti juurde ja samavõrra on ka sisu rohkem,» selgitas ta. Sinisalu ütles, et jõulureklaam müüb lehes enim novembris. Poole kuuga on Päevaleht koos kolme tasuta lehega müünud reklaami 2,5 mln krooni eest, prognoosi kohaselt müüakse samapalju veel. «Detsembri prognoos on 4,6 mln krooni, kuna kuu viimane nädal on rahulik ja enne on mitu vaba päeva.»
Ajakirjades erakordset reklaamimüügi tõusu ette näha pole, ütles ASi Eesti Ajakirjade Kirjastus reklaamidirektor Egle Haidak. «Hiljuti veel mõtlesin, et kui eelmisel aastal oli majanduslangus, siis nüüd lähevad asjad ülesmäge,» sõnas Haidak. «Kahjuks on see tavapärane jõulubuum.»
Ajakirjade Kirjastus publitseerib Kroonikat, Luupi, Pere ja Kodu, Stiili, Stiinat, Eesti Naist, Kodukirja ning Tervist.
OÜ Ajakirjade Grupp reklaamidirektor Janar Toomesso märkis, et reklaami väljaandesse mahutamise probleemi neil pole. «Ajakirjad pakuvad rohkem imagoreklaami, ka on võimalik vajaduse korral mahtu muuta,» selgitas ta. «Aga raadio on operatiivne ja seal saab reklaamida levinud jõulualet.» Ajakirjade Grupil müüvad paremini reklaami Anne ja Seltskond.