Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas pooldate üleriigilise mootorsõidukimaksu kehtestamist?

    On muidugi kaks võimalust -- kas maks ka Tallinnas ära kaotada või kehtestada kõigile. Esimest võimalust on raske loota. Meie maksame tegelikult viis aastat juba küllaltki suurt maksu. Olenemata sellest, kas autod paiknevad Tallinnas või kus nad parasjagu sõidavad. Võib-olla pooled sõidavad Euroopas.
    Kui maks on autodele, siis ta on autodele, olenemata sellest, kus nad on registreeritud. Samamoodi võiks ju kehtestada mingi maksu elanikkonna pealt -- ühed maksavad sellepärast, et nad elavad Tallinnas ja teised mitte. Ta tervendaks ühest küljest ka konkurentsitingimusi. Tallinnas registreeritud firmadel on ikkagi suurem maksukoormus. Automaks, liikluskindlustuse riskikoefitsient jne. Samas mujalt pärit autod (ma ei räägi sõiduautodest, vaid neist, mis teevad tööd) sõidavad samuti Tallinnas, samamoodi lõhuvad tänavaid ja saastavad õhku. See peaks olema ikkagi ühtlane maks kõigil. Siin ei saa piire olla, sellel pole mingit loogikat. Praegu on lihtsalt arusaamatu -- miks see Tallinn siis teistest nii erinev on.
    Ei poolda. Põhjus on väga lihtne. Järgmisest aastast vähendati autotranspordiettevõtetel dotatsioone, seejuures kallineb kütus küllalt palju. Meie firmale toob ainuüksi nüüd tõusev aktsiis täiendavaid kulutusi 2,5 miljonit. Nüüd siis tuleb iga võimsusühiku pealt maksta juurde veel 5 krooni. Meil on võimsad autobussid, 250 hj ja suuremad, nii et kuskil 200 000 krooni on täiendavalt raha vaja. See on esimene aasta, kus reisijateveol on riigipoolne osa vähenenud. Seni on igal aastal ikka püütud vahendeid leida. Nüüd on vastupidi, reisijatevedu kallineb.
    Mõni aeg tagasi sai peaministri juures tõstetud küsimus, et reisijateveo ettevõtted võiks üldse kütuseaktsiisist vabastada. Teenindame ju ikkagi sellist kategooriat inimesi, kellel ei ole palju raha. Nüüd tuleb välja, et kütuseaktsiis ikka tõuseb, lisaks veel automaks. Ma ei leia, et on õigus ühe aastaga reisijale niisugune kirves selga lüüa. Eriti mõjutab see provintsilinnu, kus palgad on väikesed.
    Mina otsust, mis toob kaasa veo kallinemise, ei poolda. Tallinnas on see kulutus juba sisse planeeritud. Tallinn on ka jõukam. Nüüd ongi nii, et neil firmadel, kes on oma tariifid nii kõrgele ajanud, et saavad kasumit, neil võetakse tulumaks maha, nemad hakkavad paremini elama. Meie hakkame halvemini elama.
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Olulisemad uudised

Express Post lõpetab kojukande ja koondab ligi 450 inimest Eesti Post valmis töötajaid värbama
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.