• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paks kataloog jääb alles

    Seitsmendat aastat Eestis Saksa kataloogi Otto esindava OÜ Willowmink töötaja Aet Tammik räägib, et firmal on praegu umbes 100 000 püsiklienti, kes esitavad aastas vähemalt ühe tellimuse. «Meie klientide arv pole sugugi vähenenud, hoopis kasvab aastast aastasse,» lisab Tammik.
    Tavalistes poodides lähevad hinnad eest ära, kataloogis jäävad nad järgmiselgi aastal umbes samale tasemele, põhjendab Tammik kataloogikaubanduse edu. Lisaks saab Ottos maksta järelemaksuga, lausub ta.
    Järelmaksuvõimalust pakub ka Hobby Hall, mis meelitab kliente ostma kallemaid püsikaupu, näiteks televiisoreid või muusikakeskusi, ilma et keegi järelemaksu puhul garantiikirja küsiks.
    Peagi kaheksandat tegutsemisaastat Eestis tähistava ASi Anttila Eesti tegevdirektor Tauno Tuula räägib, et USAs on kataloogikaubandus toiminud juba 150 aastat ja moodustab, vaatamata e-kaubamajade populaarsusele, 15 protsenti sealsest jaemüügist.
    Interneti kaudu on võimalik tellida kaupa ka Kodu-Anttila ja Halensi kaubamajast, kuid kaupa nende kodulehekülgedel Internetis ei demonstreerita.
    Tuula põhjendab, et pildiga faili lahtitegemine arvutis võtvat palju aega, seega on paberkandja kindlam. «Teeme Anttila e-kaubamaja siis, kui tehnika on selleks valmis,» lubab ta.
    Kolm aastat tagasi oli Kodu-Anttila kaubamajal erinevates riikides kokku 130 000 tellijat, keskmine päevakäive oli miljon krooni. Tänaseks on tellijate arv suurenenud kaks korda ja päevakäive kolme miljoni kroonini.
    «Kataloogikaubanduse turuosa väheneb järjest, aga elektrooniline kaubandus areneb kataloogikaubanduse arvel,» kinnitab MicroLinki elektroonilise kommertsi projektijuht Ville Jehe. Ta väidab optimistlikult, et sama raha, mis liigub Kodu-Anttilas, hakkab internetikaubanduses tiirlema pooleteise aasta pärast. «Internetis on võimalusi anda informatsiooni kauba kohta rohkem ja väiksema kuluga,» on Jehe kindel.
    Rootslasega abielus olev tallinlanna Eve Kask-Hijelmgren kuulub sellesse sihtrühma, kes kasutab Internetti kõige vähem -- enam kui 35aastased naised. Eve ei ole e-kaubamajast kunagi midagi ostnud ega tea isegi, kust neid lehekülgi võib leida.
    Eve räägib, et kauba tellimine kataloogist hakkas talle külge siis, kui ta elas 1990. aastate alguses Rootsis. «Siis tellisin vähemalt kord kuus ICA kataloogist, ka toidukaupa,» sõnab ta.
    Eve tellib vähemalt kaks korda aastas kaupa Anttilast ja Ellosest. Jõuludeks plaanib ta tellida kingitusi nii mehele kui lastele. «Mul ei ole aega poodides käia,» väidab ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Värska kuurorti juht: ettevõtte elushoidmiseks prognooside tegemine on muutunud ajaraisuks
Turismisektor on küll rasketest aegadest karastunud, aga elada tuleb päev korraga, kirjutab Värska Kuurortravikeskuse juht Vello Saar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Turismisektor on küll rasketest aegadest karastunud, aga elada tuleb päev korraga, kirjutab Värska Kuurortravikeskuse juht Vello Saar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Suured kasvufirmad vedasid USA turgude taastumist
USA aktsiaturud lõpetasid tänase kauplemispäeva tubli tõusuga, millele aitas kaasa Apple’i, Tesla ja teiste suurte kasvuaktsiate kallinemine. Optimismi aitasid taastada tugevad jaemüüginumbrid, vahendab Reuters.
USA aktsiaturud lõpetasid tänase kauplemispäeva tubli tõusuga, millele aitas kaasa Apple’i, Tesla ja teiste suurte kasvuaktsiate kallinemine. Optimismi aitasid taastada tugevad jaemüüginumbrid, vahendab Reuters.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Netflix koondas tulude langemise tõttu 150 inimest
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Soome analüüs: koroonatoetus tõstis kahjumlikke firmasid plussi
Koroonatoetused tõid mõned kahjumlikud ettevõtted tagasi kasumisse, kuid aeglustasid majanduse moderniseerumist, võtab Kauppalehti kokku Soome Majandusuuringute Instituudi ehk Etla uuringu tulemused.
Koroonatoetused tõid mõned kahjumlikud ettevõtted tagasi kasumisse, kuid aeglustasid majanduse moderniseerumist, võtab Kauppalehti kokku Soome Majandusuuringute Instituudi ehk Etla uuringu tulemused.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.