Valgas kasutatud sõidukeid müüva A-Karuse ASi omanik Allain Karuse märkis, et suurekubatuuriliste sõidukite müümine läheb bensiini hinna pideva tõusu tõttu üha keerulisemaks. «Kes see ikka neid bensiiniröövleid tahab,» sõnas ta.
Karuse hinnangul langeb bensiini kõrge hinna tõttu vanemate, umbes kümne aasta vanuste suurekubatuuriliste sõidukite hind vähemalt 10 protsenti. «Alles toodi mulle komisjonimüüki viieliitrise mootorimahuga Ameerika auto, omanik ostis selle asemele ökonoomsema Toyota Carina E,» rääkis Karuse.
Tartus kasutatud sõidukeid maaletoova TAUF-AUTO omanik Tarmo Uffert ütles, et kui eelmise aasta sügisel oli diiselmootoriga 10--20 protsenti ostetavatest sõidukitest, siis nüüd juba ligi kolmandik.
Tema sõnul tahtsid kliendid veel mullu ka üle kolmeliitrise mootorimahuga autosid. «Nüüd lähevad hästi kaubaks diiselmootoriga Volkswagen Golf Caravan ja Audi, sest need on väga ökonoomsed. Bensiinimootoritega sõidukitest nõutakse kõige rohkem 1,8--2,5-liitrise mootorimahuga autosid,» lausus Uffert.
Suurekubatuurilisi Chrysleri ja Jeepi sõidukeid müüva ASi Balti Ameerika Auto müügijuht Villu Leegen tunnistas, et bensiini hinna tõus on probleem. «Kõrge bensiini hinna tõttu on mõnigi klient auto ostust ära ütelnud,» ütles Leegen. Kui bensiiniliitri hind tõuseb üle 10 krooni, hakatakse kindlasti rohkem ka diiselmootoriga Chrysler Grand Cherokeesid ostma, leidis müügijuht.
Ökonoomseid Hyundai Accenti autosid müüva Korea Auto ASi müügijuht Kuno Lepind ütles, et kui teiste Hyundai markide puhul pole bensiini hind esmane, siis kaks kolmandikku Hyundai Accentidest ostetakse kõige väiksema, 1,3-liitrise mootorimahuga, ehkki 1,5-liitrise mootoriga mudel maksab vaid 15 000 krooni rohkem. Lepind tõdes, et otsused tehakse bensiini kõrge hinna tõttu. «Üha rohkem küsitakse ka diiselmootoriga autosid,» lisas ta.
Mitsubishi ja ?koda sõidukitega kaupleva ASi Eesti Helkama Auto ?koda müügijuht Kalle Mihkels ütles, et nende firma müügitulemused näitavad hoopis vastupidist tendentsi. «Väikest, odavat ja ökonoomset ?kodat ei osteta palju, samas oli novembris müüdud 18 Mitsubishit kas Pajero maasturid või dzhiibi põhjale ehitatud väikeveoautod,» rääkis ta. «See on igasuguse loogika vastane,» leidis Mihkels. Samas ta tõdes, et viimastel kuudel on siiski huvi märgatavalt tõusnud ka ökonoomsete diiselmootoriga ?koda Octaviate vastu.
Kui aasta esimese kolme kuu jooksul müüdi Eestis keskmiselt 120 maastikuautot kuus, siis mootorsõiduki aktsiisimäära ning pideva kütuse hinna tõusu tõttu on sügisel müüdud keskmiselt 100 maasturit kuus.