Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka odavale autole peab paigaldama kalli meeriku

    Jaak Ideon on uuest aastast kehtima hakkava mootorsõiduki juhi sõidu- ja puhkeaja korralduse eeskirja koostaja. Ta vastab ettevõtjate küsimustele autojuhi töö- ja puhkeaja korralduse kohta.
    Kaks aastat tagasi ostsime veoauto GAZ 52, mille valmistamisaeg on 1990. aasta ja hind 5000 krooni. Kas ka selline auto vajab 10 000 krooni maksvat sõidumeerikut? Kuna meie ettevõte tegeleb vee- ja gaasitorude müügiga ning seoses sellega teenindab vee-, gaasi- ning kanalisatsioonivõrke, siis kas on sõidumeerik meie autodele kohustuslik? U.W.E. KO AS
    Auto hind ja sõidumeeriku hind ei mängi sõidumeeriku paigaldamisnõude juures mingit rolli. Paraku ei käi ka müük vee-, gaasi ja kanalisatsioonivõrkude teenindamise hulka. Torud on nagu mistahes kaup ja veos ning seega on sõidumeerik vajalik.
    Põllumajanduses ei ole sõidumeerik vajalik, sest autoveod ei ole seal põhitegevusala. Meie firmal ei ole samuti autoveod põhitegevusala. Kasutame autosid materjali veoks ja valmistoodangu viimiseks klientidele. Kas meil on sõidumeerik vajalik? Kus on kirjutatud sõidumeerikust lähemalt? Saloni Büroomööbli AS
    Kas autoveod on põhitegevusala või mitte, ei ole oluline. Määrav on auto registrimass (sõidumeerik on vajalik alates 3500 kilogrammist) ja kas see auto tegeleb vedudega, mis on erandlikult sõidumeeriku nõudest vabastatud (vt 7. detsembri ÄP transpordi rubriik). Antud kirjeldus erandite alla ei kuulu ja seega on sõidumeerik vajalik.
    Sõidumeeriku pidamise korra ja väljanägemise kohta korraldab koolitust Autokoolituse Keskus.
    Sõidumeerikust on kirjutatud ka Äripäeva transpordi rubriigis 21. septembril ja 19. oktoobril.
    Oleme väike õmblusfirma Loksal. Meie bilansis on furgoonveoauto GAZ 53-12 (kandevõime 3500 kg, täismass 7900 kg), mille väljalaskeaasta on 1990 ning auto bilansiline jääkväärtus 1870 krooni. Autot kasutame ainult kaks korda nädalas Tallinna sõiduks. Ühel korral viib kauba ja teisel päeval toob materjali. Kummalgi päeval kasutatakse autot maksimaalselt neli tundi (seega nädalas 8 tundi). Kas tõesti peame sellele autole paigaldama sõidumeeriku, mille maksumus on ca kuus korda rohkem kui auto väärtus?
    Kirjeldus ei kuulu ühegi erandi alla, mis annaks veoki omanikule vabastuse sõidumeeriku kasutamisest. Ettevõtja peaks mõtlema, kas nii väikse auto kasutuse juures maksab üldse endal autot pidada. Ehk on otstarbekas kopereeruda transpordi kasutamisel teiste Loksa firmadega.
    Kui juht on koos autoga laeval, kas on siis juhil töö- või puhkeaeg? Ka piiriületusel seisab auto koos juhiga. Kas autojuhile on see töö või puhkeaeg? Kas pakiautol täismassiga 3500 kg peab olema sõidumeerik? CB Terminaali OÜ
    Autojuhil on laeval puhkeaeg, kui ta järgib teatud rezhiimi. Seda on selgitatud mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja korralduse eeskirja 8. punktis 2. ja 3. lõikes.
    Piiril seistud aega ei saa arvestada ei autojuhi sõidu ega puhkeaja hulka. See on juhi sõiduajast erinev tööalane tegevus, mille kestvust mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja eeskiri ei käsitle.
    Sõidumeerik peab olema autodel, mille täismass ületab 3500 kg. 3500kilogrammise täismassiga autol ei pea sõidumeerikut olema.
    Autor: Jaak Ideon
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.