• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 14.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennujaam parandab vigu

Ehkki kõik lennud väljusid pühapäeval õigel ajal, ei saanud Finnairi lennukiga Helsingisse lendajad kasutada uut moodsat reisijasilda, vaid pidid bussiga lennumasina juurde sõitma nagu vanal ajal. Selgus, et propelleriga väikelennukitele ATR ja Fokker uued sillad ei sobi ja tuleb tellida vahetükk.
Lennujaama arendusdirektori Einari Bambuse sõnul otsib firma ABB koos lennukisildu tarninud firmaga Thyssen praegu õiget tehnilist lahendust.
Esimesel tööpäeval seiskus ootamatult ka pagasikarussell, nii et pakikandjad pidid kohvrid käe otsas liftiga alla viima. Kohale kutsuti ABB remondimehed, kes vea kiiresti kõrvaldasid, ja eile keerlesid karussellid taas ringi. Bambuse hinnangul on seadeldise aparatuur väga tundlik ja vajab veel kohandamist. Ehitaja-poolne tugi on terminalis kohal 17. jaanuarini ja kõik töö käigus ilmnevad vead kõrvaldatakse garantii raames.
Lennujaama tehnilise teenistuse juhataja Mati Sillak on olnud oma üheksa alluvaga terminalis kohal reedesest avamisest saadik. Probleeme on tema sõnul olnud nii pagasi- kui arvutisüsteemidega, samuti ventilatsiooniga, kuid kõik need on lahendatavad. «Need on rohkem häälestamise ja personali väljaõppega seonduvad vead, mis näitavad, et päris kõik pole lõpuni läbi mõeldud,» märkis ta. Kahe uue reisijasilla mittevastavus nõuetele teeb Sillaku sõnul kõige enam muret.
ABB projektijuht Rainer Westermann ütles, et reisijasillad telliti vastavalt projektile ja neid katsetati ka eelnevalt Fokkerite peal. Tehniline lahendus ATRi lennukitüübile on tellitud ja see tuleb jaanuaris. Westermanni sõnul peatus pühapäeval lennuk ATR 72 juhtimisvea tõttu hoopis vales kohas ja selles polnud sild süüdi. Ta lubas, et tänaseks sobitatakse sillad nii, et opereerida saab kõiki Tallinna lennujaama külastavaid lennukitüüpe. «Ehkki see on ebameeldiv, pole meie jaoks tegu kuigi suure probleemiga,» kinnitas Westermann.
Lennujaama uued tehnilised süsteemid vajavad veel sissetöötamist ja töötajad nendega harjumist. Ehkki kõik on saanud uue terminali tarvis koolitust, tuleb Bambuse hinnangul seda veel juurde anda. Eriti vajab harjutamist läbipääsu kontrollisüsteem, mis on uues terminalis hoopis suurem.
Bambuse sõnul läks kolimine ajutisest terminalist uude valutult. Ööl vastu pühapäeva vahetasid asukohti info- ja piletikontrolli arvutid, kaupmehed tõid samal ajal kauba sisse, töömehed paigaldasid mööblit. Esimene lennuk Frankfurti väljus õigel ajal kell 6.55, esimesed reisijad tulid kohale juba 5.05. Vanast harjumusest sisenevad reisile minejad endiselt hoonesse Lasnamäe-poolsest otsast ja marsivad siis läbi hoone teise otsa väljuvate reiside osasse. Parkimine on endiselt all parklas, kuid inimesi välja lasta ja peale võtta saab ka otse terminali ees, samas, kus peatuvad taksod ja bussid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele