Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennujaam parandab vigu

    Ehkki kõik lennud väljusid pühapäeval õigel ajal, ei saanud Finnairi lennukiga Helsingisse lendajad kasutada uut moodsat reisijasilda, vaid pidid bussiga lennumasina juurde sõitma nagu vanal ajal. Selgus, et propelleriga väikelennukitele ATR ja Fokker uued sillad ei sobi ja tuleb tellida vahetükk.
    Lennujaama arendusdirektori Einari Bambuse sõnul otsib firma ABB koos lennukisildu tarninud firmaga Thyssen praegu õiget tehnilist lahendust.
    Esimesel tööpäeval seiskus ootamatult ka pagasikarussell, nii et pakikandjad pidid kohvrid käe otsas liftiga alla viima. Kohale kutsuti ABB remondimehed, kes vea kiiresti kõrvaldasid, ja eile keerlesid karussellid taas ringi. Bambuse hinnangul on seadeldise aparatuur väga tundlik ja vajab veel kohandamist. Ehitaja-poolne tugi on terminalis kohal 17. jaanuarini ja kõik töö käigus ilmnevad vead kõrvaldatakse garantii raames.
    Lennujaama tehnilise teenistuse juhataja Mati Sillak on olnud oma üheksa alluvaga terminalis kohal reedesest avamisest saadik. Probleeme on tema sõnul olnud nii pagasi- kui arvutisüsteemidega, samuti ventilatsiooniga, kuid kõik need on lahendatavad. «Need on rohkem häälestamise ja personali väljaõppega seonduvad vead, mis näitavad, et päris kõik pole lõpuni läbi mõeldud,» märkis ta. Kahe uue reisijasilla mittevastavus nõuetele teeb Sillaku sõnul kõige enam muret.
    ABB projektijuht Rainer Westermann ütles, et reisijasillad telliti vastavalt projektile ja neid katsetati ka eelnevalt Fokkerite peal. Tehniline lahendus ATRi lennukitüübile on tellitud ja see tuleb jaanuaris. Westermanni sõnul peatus pühapäeval lennuk ATR 72 juhtimisvea tõttu hoopis vales kohas ja selles polnud sild süüdi. Ta lubas, et tänaseks sobitatakse sillad nii, et opereerida saab kõiki Tallinna lennujaama külastavaid lennukitüüpe. «Ehkki see on ebameeldiv, pole meie jaoks tegu kuigi suure probleemiga,» kinnitas Westermann.
    Lennujaama uued tehnilised süsteemid vajavad veel sissetöötamist ja töötajad nendega harjumist. Ehkki kõik on saanud uue terminali tarvis koolitust, tuleb Bambuse hinnangul seda veel juurde anda. Eriti vajab harjutamist läbipääsu kontrollisüsteem, mis on uues terminalis hoopis suurem.
    Bambuse sõnul läks kolimine ajutisest terminalist uude valutult. Ööl vastu pühapäeva vahetasid asukohti info- ja piletikontrolli arvutid, kaupmehed tõid samal ajal kauba sisse, töömehed paigaldasid mööblit. Esimene lennuk Frankfurti väljus õigel ajal kell 6.55, esimesed reisijad tulid kohale juba 5.05. Vanast harjumusest sisenevad reisile minejad endiselt hoonesse Lasnamäe-poolsest otsast ja marsivad siis läbi hoone teise otsa väljuvate reiside osasse. Parkimine on endiselt all parklas, kuid inimesi välja lasta ja peale võtta saab ka otse terminali ees, samas, kus peatuvad taksod ja bussid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.