• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuulamine peab olema tulemuslik

    «Sellel autol on uusim ja parimate näitajatega mootor,» ütles mulle pärast viieminutilist vestlust automüüja, kellel olin korduvalt palunud soovitada mulle universaalkerega autot, millega saaks lisaks perele mugavalt sõita ka koer. Viisaka käitumisega müüja pakutud automargi valikus ei olnud olemaski universaalkerega mudelit.
    Siit moraal -- müüjad ja teenindajad, kuulake! Halval kuulamisel võivad olla tõsised tagajärjed. See toob kaasa rahulolematuid kliente, sooritamata müüke, konflikte meeskonnas ja äriedu languse.
    Uuringud on näidanud, et kogu suhtlusele kulutatud ajast tegedakse kuulamisega kõige enam -- üle 40% ajast. Kuulamine on niivõrd oluline osa kommunikatsioonist, et seda võetakse enesestmõistetavana.
    Kahjuks peab enamik inimestest ennast paremaks kuulajaks, kui tegelikult ollakse. Väidetavalt kuni kolmveerandit suulisest kommunikatsioonist ignoreeritakse, mõistetakse valesti või unustatakse kiiresti.
    Kas inimene on siis lootusetult andetu kuulaja? Kindlasti mitte. Ei ole olemas sündinud korvpallureid, müüjaid ega ka kuulajaid. See oskus on arendatav ja enda arendamisega kuulamisoskuses saab algust teha juba täna.
    1. Kogu tähelepanu tuleb keskendada rääkijale ehk kuula nii, nagu tahad, et sind kuulataks. Kõrvaldada tuleb kõik, mis võib häirida tähelepanu keskendamisel. Kui vaja, siis tuleb välja lülitada ka telefon.
    2. Esita küsimusi, et saada selgust. Mõtlemise kiirus on neli korda suurem kui kiireimal rääkijal. Seda aega tuleb muu hulgas kasutada õigete küsimuste moodustamiseks, mis aitavad rääkijal oma mõtet selgitada.
    Asjakohaste küsimustega saab rääkija tagasisidet, et teda kuulatakse suure huviga.
    3. Ennast tuleb häälestada rääkija sõnadele, tunnetele, kehakeelele. See on parim, mida saab teha, et näidata rääkijale oma kaasahaaratust. Täiesti vale on väide, et iga kliendiga suudavad oma käitumist kohandada ainult «sündinud» müüjad.
    Tegelikkuses on oma käitumisstiili kohandamise oskus teiste käitumisstiilidega küllalt lihtsalt arendatav.
    4. Võta kokku ja parafraseeri ehk sõnasta ümber rääkija jutu sisu. Nii saab rääkija tagasisidet, et temast on õigesti aru saadud. Samuti saab müüja kindlust, et on rääkijat mõistnud. Eriti kasulik on see nõuanne kiire mõtlemisega müügiinimestele, kes muidu kipuvad ise eeldama asju, mida kliendid soovivad.
    Ja peamine -- kuulama peab selleks, et aru saada, mitte selleks, et ilmtingimata nõustuda.
    Kahjuks pööratakse suhtlemisel liiga palju tähelepanu rääkimisele. Seda nii nõupidamistel, müügivestlustel kui ka vaba aja juttudes.
    See vildakas rõhuasetus, teisisõnu halb kuulamine, toob kaasa probleeme, mida peab hiljem väga paljude sõnadega ravima.
    Autor: Indrek Rahi
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Eva Truuverk: Eestist võiks saada rohepöörde Silicon Valley
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Börs: Dow Jones tõusis kaheksa kuu kiireimas tempos
USA aktsiaturgudel oli neljapäeval korralik tõus ning investorid kasutasid omikronitüve murest tekkinud langust ostmiseks, vahendab Reuters.
USA aktsiaturgudel oli neljapäeval korralik tõus ning investorid kasutasid omikronitüve murest tekkinud langust ostmiseks, vahendab Reuters.
Volkswageni autotarkvaraettevõte muudab oma äristrateegiat Eestis
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Madis Toomsalu võimalikust kriisist kinnisvaras: juba tasub karta
„Juba tasub karta,“ ütles LHV Grupi juht Madis Toomsalu kinnisvaraturult terendavaid kriisimärke hinnates. Eelmine kinnisvarakriis tema sõnul küll ei kordu, kuid märke uue krahhini viivast on turul küll.
„Juba tasub karta,“ ütles LHV Grupi juht Madis Toomsalu kinnisvaraturult terendavaid kriisimärke hinnates. Eelmine kinnisvarakriis tema sõnul küll ei kordu, kuid märke uue krahhini viivast on turul küll.