• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 11.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring selgitab muutusevajaduse

Mitmesugused uuringud on ettevõtte turunduse nurgakivi. Kliendi ootuste ja hoiakute tundmaõppimine annab turundusspetsialistile märku, milliseid konkreetseid muudatusi on vaja firma tööprotsessis teha.
Uuring ei ole ainult teadasaamise rõõm. Analüüsides ja võrreldes erinevaid uuringuid müügitulemustega, saab efektiivsemalt planeerida firma arengut pikemas perspektiivis.
Esmalt tuleb selgitada, missugune teave on firmas juba olemas ning millist lisainfot vajatakse. Täpne määratlus kergendab edaspidist uuringumeetodi valikut, annab ettekujutuse töö mahust ning sellest, kui palju lisatööd on vaja tellida väljastpoolt oma firmat.
Enne uuringu tegemist peab olema selge, millistele küsimustele peab uuring vastused andma ning milliseid järeldusi on nende põhjal võimalik teha.
Parim võimalus on kasutada uuringufirma teenust, mis on küll kallis, kuid annab reeglina põhjaliku ja usaldusväärse tulemuse. Firma oskab anda nõu õige uuringumeetodi valimiseks, määrata sobivaima koha ja aja intervjuudeks ning optimaalse küsitletavate inimeste arvu. Samuti teeb firma ära tehnilise töö ning andmetöötluse.
Kuna sellised uuringud on üldjuhul mahukad ja kallid, on mõistlik tellida neid kindlate ajavahemike järel, et saada võrdlusmomenti eelnevate perioodidega. See aitab tajuda kliendikäitumise nihkeid ajas ning sellest järelduvalt prognoosida võimalikke muutusi järgnevateks perioodideks.
Lisaks spetsialiseerunud firmade uuringutele on võimalik teha täiendavalt ise lihtsamaid kliendiküsitlusi.
Sellised küsitlused on reeglina lühemad ja konkreetsele olukorrale lahendusi otsivad.
Otsesuhe tarbijaga parandab teenust
Et küsitletaval oleks hõlpsam vastata ja aega kuluks vähem, võib ette anda valikvastused, jah-ei-tüüpi vastusevariandid või hindeskaala. Vaba lisarida ankeedil võimaldab küsitletaval vastusevalikut kommenteerida.
Hea, kui kliendiküsitluse viib läbi spetsialist, kes on hea suhtleja ja oskab anda selgitusi. Küsimused, mis tunduvad meile arusaadavatena, ei pruugi olla mingil põhjusel mõistetavad või loogilises järjestuses vastaja jaoks.
Intervjuudele ajakulu planeerides on oluline meeles pidada, et küsitletavate inimeste ring peab olema piisavalt lai ning et sellesse oleks haaratud sihtgrupp, mitte juhuslikud inimesed.
Selliseid lühemaid kliendiküsitlusi viime ETK kauplustekettides Maksimarket ja Konsum läbi pidevalt.
Valdav osa lühematest küsitlustest on suunatud klientide rahulolu ja vajaduste määratlemiseks, samuti sihtgrupi käitumise ja ostuharjumuste täpsustamiseks.
Igast tehtud küsitlusest oleme saanud kaupluste püsiostjatelt väga häid ettepanekuid. Kuna suhtleme vahetult ostja ehk siis lõpptarbijaga, võib öelda, et mida paremini me oma klienti ja tema ootusi tunnetame, seda efektiivsem on firma turundustegevus tervikuna.
Autor: Piret Sauter

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele