Eesti Tiku kontsern tootis eelmisel aastal 400 miljonit tikutoosi ehk 18 miljardit tikku ehk kolm Viljandi tikku maakera iga elaniku kohta, mis on siiski poole vähem kui Nõukogude Liidu ajal, kirjutab Postimees.
18 miljardi tiku tootmine andis Eesti Tiku kontserni 100 miljoni krooni suurusest käibest mullu poole, hiiglaslikust tikukogusest jäi Eestisse alla viie protsendi. Kui mullu tootis tikuvabrik 400 miljonit toosi tikke, siis omaaegsetel tipphetkedel läks kodudesse üle NSV Liidu kuni 800 miljonit toosi aastas.
Praegu ei müü Viljandi tikuvabrik tikke mitte Venemaale, vaid Lääne-Euroopasse ja eksootilisematesse riikidesse. Paari aastaga on Viljandi tikud vallutanud Swedish Matchilt 40 protsenti Soome tikuturust, 15 protsenti Eesti tikkudest läks aga mullu Inglismaale.
Eksootilisemate Eesti tiku turgudena nimetas Eesti Tiku müügidirektor Rauno Otsepp Itaaliat, Hispaaniat, Kreekat, Liibanoni ning Lõuna-Aafrika Vabariiki. 'Tikuturg on maailmas väga omapärane - on üks suur Swedish Match oma paljude tehastega ja siis väiksemad niinimetatud sõltumatud,' rääkis Otsepp.
Eelmisel aastal kulus Eestis umbes 27,5 miljonit toosi tikke ehk 121,5 miljonit tikku. Üks Eesti elanik kulutas seega aastas keskmiselt 19 toosi tikke.
Tikumajandus ei karda majanduskriise, sest tikud on kriisidest sõltumata nõutud kaup. Erinevalt igasugusest majandusloogikast mõjub tikumüügile halvasti hoopis elatustaseme tõus.
Rootsi tikkude edasimüüja Austria Tabak Eesti tootejuht Monika Naaber seletab seda näiteks gaasipliitide asendamisega elektripliitidega. 'Meie müük kahaneb umbes viis protsenti aastas.' Kindlasti mõjutab tikuäri ka see, et tikutoosid asenduvad suitsumeeste taskus aina enam välgumihkliga. Samas on selge, et tikk on ja jääb ka tulevikus nõutud kaubaks.
Naaberi sõnul müüs Swedish Match mullu Eestis 9 miljonit toosi tikke kokku 2,5 miljoni krooni eest ja hindab oma turuosaks 35 protsenti. 'Ülejäänud turg kuulub Eesti Tikule ja lisaks on müügil veel Vene tikud, mille osa on väga väike,' ütles Naaber.
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Enimloetud
4
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Hetkel kuum
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Tagasi Äripäeva esilehele