• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,06%6 201,48
  • DOW 300,96%44 520,27
  • Nasdaq −0,63%20 240,39
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,06%6 201,48
  • DOW 300,96%44 520,27
  • Nasdaq −0,63%20 240,39
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • 14.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eelkõige tuvasta koolitusvajadus

Koolituse ostmine ei erine oluliselt teiste kallimate ja keerulisemate toodete-teenuste ostmisest.
Enne kui asuda koolitajat valima, on soovitav organisatsioonisiseselt müügimeeskonna koolitusvajadus tuvastada. Selleks, et paremini oma vajadusi tuvastada, tuleb kõigepealt ise vastata küsimusele «Miks me üldse koolitame?» probleemide, kasutamata võimaluste ja saavutamata eesmärkide kontekstis.
Kui ei suudeta tuvastada firma tööd pärssivat probleemi (müügimeeste madal töömoraal või suutmatus otsustajate jutule pääseda) või näha seni pruukitamata ärivõimalusi (uus turusegment, mille vallutamiseks läheb vaja tänasest suuremat kompetentsust), mida inimeste arendamine aitaks ära kasutada, siis võib-olla polegi mõtet koolitama asuda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teiseks, olles tuvastanud probleemi, mis vajab lahendamist või leidnud seni kasutamata potentsiaali, peaks analüüsima, milliseid on tänase olukorra ilminguid soovitakse muuta. Kus ja kuidas täpselt avalduvad probleemid? Kui suured nad on? Millest tulenevad? Mis nendega kaasneb?
Kolmandaks tuleks analüüsida, mida annab oma jõududega ära teha, mis osas tasub koolitusfirma abi kasutada ning mis küsimuste juures koolitamine tõenäoliselt üldse ei aita.
Müügikoolituse osas on oluline püüda isoleerida müügimeeste töö mõju firma majandustulemusele ning keskenduda koolitusprogrammi koostamisel just selle mõjusfääri arendamisele ning laiendamisele.
Neljandaks tuleb määratleda eemärkide saavutamise või probleemide likvideerimise positiivne mõju organisatsioonile (mida olukorra muutus võimaldaks firmal teha, milleks ta täna suuteline ei ole) ja võimaluse korral püüda see numbritesse panna.
Viiendaks on vaja otsustada, kas peamiselt peitub lahendus hoiakute muutmises (kas töötajate suhtumine endasse, klientidesse ja firmasse võiks olla teistsugune), teadmiste omandamises (mida peaks rohkem teadma) või oskuste õppimises (kas kasutatud oskustest ei piisa, või on nende kasutamine kohmakas). Sealt tuleneb omakorda ka koolituslahenduse tüübi valik, programmide kestvuse ja mahu määratlemine.
Olles ise oma vajadused tuvastanud, tasub testida neid võimaliku koolituspartneri abil. Taoline protsess on ka hea moodus koolitusfirma kompetentsi hindamisel, eriti kui tegemist on müügikoolitusega. Valida tasub koolitusfirma, kes pakub lahendusi, mis kõige täpsemini vastavad kliendi vajadustele.
Müügipersonali koolitamise kaalumisel mõelge -- see, kuidas müügikoolitust müüakse, on tasuta näidis selle kohta, mida ja kuidas hiljem õpetatakse.
Autor: Peep Vain

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele